اقامه عزای فاطمی در مسجد جامع شاندرمن

اقامه عزای فاطمی در مسجد جامع شاندرمن

تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام فنایی گفت: مراسم اقامه عزای شهادت حضرت زهرا (س) در مسجد جامع شاندرمن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالحسین فنایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: به مناسبت ایام شهادت بانوی دو عالم، حضرت فاطمه زهرا (س) مراسم اقامه عزا، سوگواری، سینه‌زنی و تعزیه در مسجد جامع شاندرمن برگزار می‌شود.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن با بیان اینکه این مراسم از 14 تا 18 آذر ماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می شود افزود: سخنران این مراسم حجت‌الاسلام صادقپور و مداحان مرتضی عبدی و سینا پورمحسن هستند.

 

وی گفت: زهرای مرضیه(س) این بزرگ بانوی اسلام، نمونه بارز ایستادگی در برابر ظلم و دفاع از آرمان های حق و حقیقت است كه ضرورت دارد در راه ترویج آموزه های اخلاقی و تربیتی ایشان در جامعه تلاش شود.

 

حجت‌الاسلام فنایی بارزترین خصوصیت اخلاقی حضرت زهرا (س) را دفاع از ولایت و ولایت مداری دانست و تصریح کرد: زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) مملو از آموزه های دینی و قرآنی است كه هرانسانی از آن الگو برداری كند سعادت دنیا نصیب او می شود.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن خاطرنشان کرد: ما در كشور اسلامی زندگی می كنیم كه باید در راستای معرفی كردن حضرت فاطمه زهرا (س) به جهانیان گام های بلندی برداریم تا ایشان به‌ عنوان یك اسوه به همه ملت های دنیا معرفی شوند.

 

پایان پیام/ 526