برگزاری سوگواره شعر ادبی فاطمی «یاس کبود» در کانون «منتظران ظهور» کازرون

برگزاری سوگواره شعر ادبی فاطمی «یاس کبود» در کانون «منتظران ظهور» کازرون

تاریخ انتشار : ۱۷ آذر ۱۴۰۱
شفیعی از سوگواره شعر ادبی فاطمی «یاس کبود» همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت حضرت زهرا (س) در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون خبر داد.

محمدجعفر شفیعی، ضمن فرا رسیدن ایام غمبار و حزن انگیز فاطمیه، شهادت بی بی ۲ عالم، پاره تن پیامبر (ص) و اسوه زنان عالم، صدیقه طاهره، حضرت فاطمه زهرا (س)، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: ایشان تکیه‌گاه پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) و بزرگترین آموزگار بانوان جهان که در دوران حیات خویش نمونه عصمت، صبر و ایثار بود و با شهادت مظلومانه و سیره زندگی خود به جهانیان آموخت هر کس به ریسمان الهی و خاندان نبوت تمسک جوید، بی‌تردید راه حق و حقیقت را برگزیده است و تا همیشه در اذهان بیداردلان جهان زنده خواهد ماند.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، شخصیت برجسته و بارز ام الحسنین حضرت فاطمه (س) را اسوه ای کامل و جامع برای زنان جامعه اسلامی از صدر اسلام تاکنون دانست و افزود: شهادت حضرت زهرا (س) تنها واقعه ای تاریخی نیست، بلکه آموزه ای متعالی در باب ولایتمداری و دفاع از ارزش های اسلام ناب محمدی (ص) است.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با بیان اینکه حضرت فاطمه(س) از پاکترین و معصوم ترین زنان می باشد که افراد زیادی ایشان را الگوی زندگی خود قرار داده اند، خاطر نشان کرد: پیروی و اطاعت از رسول خدا و حامی ولایت و امامت امیر المومنین (ع) درس مهمی است که آن حضرت، به جهانیان داد تا انسان راه سعادت و نجات را در پیش گیرد، چرا که هر کس به ریسمان ولایت تمسک جست، بی تردید راه حق و حقیقت را انتخاب کرده است.

شفیعی به موضوعات سوگواره شعر فاطمی«یاس کبود» اشاره و تصریح کرد: مدح و مرثیه در شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، بصیرت و ولایت مداری حضرت زهرا (س)، خطبه فدکیه حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت زهرا (س) الگوی کامل زنان و همچنین ابعاد شخصیتی فردی و اجتماعی حضرت زهرا(س) و مکتب سردار سلیمانی استمرار مکتب فاطمی و علوی از موضوعات مطرح شده در این سوگواره است.

وی به شرایط شرکت در جشنواره و همچنین مهلت تحویل آثار اشاره کرد و گفت: هر شاعر در همه رده سنی می تواند تا سه اثر در قالب word حداکثر تا 30 آذرماه 1401 به نشانی zzp258@gmail.com ارسال کند و در پایان به نفرات برتر جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

پایان پیام/ 130