امام‌جماعتی که امید را به زندگی روستائیان بازگردانده است/ از وحدت مذاهب تا رونق مشاغل خانگی

امام‌جماعتی که امید را به زندگی روستائیان بازگردانده است/ از وحدت مذاهب تا رونق مشاغل خانگی

تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام حسین‌پور، امام روستای قادرآباد با محوریت مسجد امام‌حسین(ع) مجری طرح‌هایی است که زندگی روستائیان را متحول کرده، راه‌اندازی بازارچه صنایع دستی و خانگی در مسجد، پای کار آوردن جوانان و رسیدگی به محرومان از خدمات این امام جهادی است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام «قربانعلی حسینپور» روحانی مستقر در روستای قادرآباد از توابع شهرستان تربت‌جام استان خراسان رضوی است، او که از سال ۸۲ در طرح استقرار مناطق مختلف به تبلیغ می‌پردازد، علاوه بر این در روستای آبمال شهرستان سرخس نیز فعالیت داشته و اولین روحانی این روستا بود و خدمات ارزنده ای را به روستائیان ارائه داد. این امام روستا اکنون در مسجد امام حسین(ع) روستای قادرآباد مشغول به فعالیت های جهادی و خدمت‌رسانی است.

 

 

 

 

حجت الاسلام حسین‌پور با اشاره به مجاورت روستای آبمال در مرکز شن های روان و پالایشگاه شهید هاشمی‌نژاد و مشکلات این همجواری، می‌گوید: این پالایشگاه موجب ایجاد مسمومیت در بین روستاییان شده بود، حتی نزدیک بود به خاطر مسمومیت همسرم را ازدست بدهم. لذا از وجوه همت ما با محوریت مسجد و کمک مسجدی ها حل این مشکل بود.

 

این روحانی پرتلاش توانست با همکاری شرکت نفت و گاز و با دستگاه‌های مخصوص، مناطق مختلف روستا را خاکبرداری و مشکل شن های روان را حل کند. از اقدامات دیگر این امام، ساخت خانه عالم و ساخت مدرسه پنج‌کلاسی در روستا است.

 

 

 

وی که علاوه بر روستای آبمال در منطقه تلفیقی باغ سنگان‌علیا به مدت ۱۲ سال خدمت کرده است، با کمک خیرین و دفاتر بعضی از مراجع عظام توانست در این منطقه ساخت مسجدی با متراژ ۳۰۰ مترمربع را با کمک اهالی که هم از اهل سنت و هم شیعه بودند، در مدت سه ماه به پایان برساند.

 

 

 

 

ایجاد وحدت در میدان عمل

این امام جماعت دغدغه‌مند توانست بین اهل سنت و شیعه به طور عملی وحدت ایجاد کند، در عرض یک سال مدرسه شش‌کلاسه را ساخته و علاوه بر آن کانون فرهنگی و کتابخانه نیز برای اهالی تأسیس کرد.

 

 

 

 

فعالیت‌های این امام روستا به همین‌جا ختم نشده بلکه ساخت آشپزخانه برای مسجد و غسالخانه برای روستا را نیز در کارنامه کاری خود به ثبت رسانده است. وی وقتی دید اهالی با مشکل آب شُرب مواجه هستند، طرح تعویض لوله های آب را کلید زد و با کمک خیرین و اهالی روستا تمامی لوله های روستا را از خیابان‌ها و معابر اصلی تا معابر فرعی تعویض کردند و آب سالم را به منازل روستاییان رساندند.

 

 

 

پای کار آوردن جوانان در طرح های مسجدی

این امام روستای پرتلاش با کمک گرفتن از خیرین توانسته مشکل آب روستا را با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان حل کند و علاوه بر تعویض لوله های فرسوده، آب روستا را به آب شهری متصل کند. حجت‌الاسلام حسین پور معتقد است روحانی فقط نباید در مسجد باشد و نماز اقامه کند بلکه روحانی باید امام روستا و محله باشد و جوانان را پای کار بیاورد و آن‌ها را مدیریت کند که در این صورت نتایج خوبی هم حاصل می‌شود.

 

 

 

 

بازسازی مسجد روستای قادرآباد

وی توانست به کمک همین جوانان و با مدیریت خود، مسجد روستا را بازسازی کند. علاوه بر این، در ایام کرونا اقدامات خوبی را به اهالی روستای قادرآباد ارائه دهد، با شناسایی نیازمندان بسته های غذایی و لوازم‌التحریر را در چند مرحله بین فقرا و نیازمندان که شامل ۲۰ خانوار بودند، توزیع کنند.

 

 

 

 

 

 

در ایام شیوع کرونا حجت الاسلام حسین پور زمینه تولید ماسک و ضدعفونی معابر را در روستا فراهم کرد. حجت‌الاسلام حسین پور که از سال ۸۱ در زمینه کودک و نوجوان فعال بوده و از شاگردان مرحوم راستگو است در این زمینه موفق بوده و در مدارس و مساجد و دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند.

 

 

 

 

 

 

راه اندازی بازارچه خانگی برای بانوان روستا

این روحانی جهادی و دغدغه‌مند دوره های مختلف فرهنگی و قرآنی برای کودکان و بانوان برگزار می‌کند و فرصت عرضه محصولات دستی و خانگی را برای بانوان روستا فراهم کرده است. وی با دعوت از بانوان فعال و هنرمند به مسجد، یک روز در هفته را به بازارچه صنایع دستی خانگی اختصاص داده و با برپایی غرفه های متنوع در زمینه کارآفرینی اقدامات ارزنده ای داشته است. این طرح با استقبال اهالی روستا و حتی روستاها و شهرهای اطراف روبه رو شده است.

 

این امام روستا دو تن از روستاییان را به کمیته امداد معرفی کرده تا وام اشتغال ۱۰۰ میلیونی دریافت کنند. در زمینه آسیب های اجتماعی حجت الاسلام حسین پور در مسجد به اهالی مشاوره می‌دهد و از آثار بعضی از این آسیب ها در جهت روشنگری با اهالی صحبت می‌کند اما معتقد است برای حل بعضی از این آسیب ها تمام دستگاه‌ها باید پای کار باشند تا بتوان آنها را حل کرد.

 

 

 

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید از روحانیون و طلاب دارای مهارت تخصصی بومی در روستاها و شهرها با محوریت مسجد برای حل مشکلات و گره گشایی در کار مردم کمک بگیریم.

 

پایان پیام/ 9