اختصاص ۱۸ میلیارد ریال برای گازرسانی به مساجد/ کانون‌های فرهنگی هنری تقویت شوند

اختصاص ۱۸ میلیارد ریال برای گازرسانی به مساجد/ کانون‌های فرهنگی هنری تقویت شوند

تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۴۰۱
ایروانی با تاکید بر اینکه دستگاه‌های اداری باید به سه ضلع «پایگاه های بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری و هیئت امنای مساجد» کمک کنند، گفت: امروز توجه به کانون های مساجد یعنی راه‌اندازی رسانه شبکه سازی در ایران چرا که رسانه‌های ما همین مساجد هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ابوالفضل ایروانی امروز یک‌شنبه (20 آذر) در شورای اداری شهرستان خوسف اظهار کرد: در جریان اغتشاشات اخیر، باری دیگر شاهد بودیم که نیازمند هماهنگی و یکپارچگی عناصر مختلف فرهنگی هستیم چراکه دشمن با برنامه‌های فرهنگی، نوجوانان را هدف قرار داده است.

 

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در جهاد تبیین به مبحث تردید هم اشاره کردند، افزود: از دولت سیزدهم و مدیران این دولت و دستگاه های اجرایی انتظار حکمرانی واقعی داریم؛ با این سازو کار که یک شاخصه و حمکرانی جدید در عرصه نظام اجرایی خودمان طراحی کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب نشانه ها را برای این طراحی جدید ارائه کرده‌اند، ادامه داد: مدل اغتشاشات اخیر در حوزه خانواده و اجتماع بود، لذا «مدرسه، مسجد و منزل» در حوزه «کانون های مساجد» به عنوان عناصر مهم فرهنگی ما در دستور کار است اما جای خالی «مسجد» در مباحث ما ملموس بود لذا نهضت بازگشت به مسجد باید پیگیری شود.

 

فرماندار نهبندان گفت: دستگاه های اداری باید کلید واژه مسجد را در برنامه های خود بگنجانند، پایگاه هشت سال دفاع مقدس مسجد بود حتی در دوران شیوع بیماری کرونا مساجد در محلات نقش اساسی در تولید ماسک و توزیع اقلام مومنانه داشتند.

 

وی تصریح کرد: زمانی که می خواهیم مسئله ای تبدیل به یک معضل نشود باید هوشیار باشیم؛ محله گردی مسئولان در شهر و روستا باید با محوریت مسجد محله برگزار شود، پایگاه مقاومت بسیج و کانون های فرهنگی هنری دو بال مساجد هستند که هر کدام خدماتی و تفکراتی را نشر می‌دهند، دستگاه‌های اداری باید به سه ضلع پایگاه های بسیج، کانون‌ها و هیئت امنای مساجد کمک کنند.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه جذب نیروی داوطلب بسیجی برای اعزام به جبهه از مساجد آغاز شد، افزود: کانون‌های فرهنگی هنری باید فعال شوند چراکه ما نیازمند تقویت مسجد هستیم، امروز توجه به کانون های مساجد یعنی راه‌اندازی رسانه شبکه سازی در ایران، رسانه‌های ما همین مساجد هستند و دسترسی به مردم از طریق این رسانه راحت تر است.  

 

ایروانی گفت: شبکه سازی ارائه خدمات نظام از مسیر مسجد مهم است و باید جزو برنامه های جدی دستگاههای اداری باشد.

 

وی به تذکر رهبری طی هفته دولت به کارگزاران یعنی (بهره‌وری) اشاره کرد و گفت: ایران رتبه اول مصرف انرژی در جهان دارد، شهرستان نهبندان از نعمت گاز بهره‌مند شده است و 13 هزار و 800 مشترک خانگی، 85 مشترک تجاری و 54 مشتک صنعتی داریم و 240 روستا هم از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه هنوز 179 روستای نهبندان گازرسانی نشده است، اظهار کرد: هر روستایی که فردی در‌آنجا ساکن است باید گازکشی شود نباید نقطه کوری داشته باشیم، و باید جایگزین سوخت فسیلی را برنامه ریزی کنیم.

 

ایروانی گفت: مساجد باید در فرهنگ سازی مصرف سوخت تلاش کنند چراکه منابع ما محدودیت است و باید مدیریت کنیم تا به بهره‌وری برسیم.

 

وی تصریح کرد: یک میلیارد و 800 میلیون تومان با پیگیری نماینده مردم نهبندان و سربیشه برای گازکشی مساجد اختصاص یافته است.

 

فرماندار نهبندان از نبود برخی مدیران در شورای اداری گلایه کرد و افزود: امتیازدهی دستگاه ها در خصوص پاسخگویی به مردم و سایر شاخص ها مدنظر است.

 

وی در پایان با بیان اینکه مردم از نبود پزشک متخصص در شهرستان گلایه مند هستند، گفت: رسیدگی و نظارت بر نانوایی ها، ساماندهی جایگاه های سوخت و  مدیریت مصرف سوخت باید در شهرستان رسیدگی شود.

 

 

 

پایان پیام/ 575