معاونت هنری، سینمایی و ستاد کانون های فرهنگی مساجد تفاهم نامه امضا می کنند

معاونت هنری، سینمایی و ستاد کانون های فرهنگی مساجد تفاهم نامه امضا می کنند

تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱
سلیمی گفت: با توجه به درخواست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در زمینه بحث آموزش اعضای کانون ها با همکاری انجمن های مختلف کارگاه ها و کلاس های آموزشی در مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد امروز (۲۱ آذر ماه) با سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

 

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، گفت: با توجه به درخواست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان در زمینه بحث آموزش کانون های فرهنگی و هنری در مساجد با همکاری انجمن های موسیقی، نمایش، تجسمی و سینمای جوان کارگاه ها و کلاس های آموزشی در مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود.

 

محمد سلیمی راد افزود: در حوزه نمایش نیز آموزش بازیگری بانوان و آقایان، آموزش تعزیه گردانی، در حوزه موسیقی آموزش سرود جهت تولید سرودهای جشنواره سرود فجر و در حوزه تجسمی نیز تصویرسازی طراحی، نقاشی و عکاسی در دستور کار قرار می گیرد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه سینما نیز اقداماتی در راستای تفاهم نامه با کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان نیز صورت می گیرد، ادامه داد: نمایش فیلم های کوتاه تولیدی استان با موضوع آسیب های اجتماعی، نمایش های آئینی و مذهبی نیز در مساجد استان در دستور کار قرار گرفت.

 

سلیمی راد یادآور شد: همچنین نمایش فیلم های سینمایی با موضوع حماسی، سنتی و کودک و نوجوان نیز در مساجد برگزار می شود.

 

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قرار است موضوعات در قالب تفاهم‌نامه‌ای بین ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد و معاونت هنری و سینمایی اداره کل تنظیم و به امضا طرفین برسد.

 

وی از نقش مهم انجمن های هنری در راستای اجرای مطلوب این برنامه ها سخن به میان آورد و گفت: این دوره ها با همکاری آموزشگاه های هنری حوزه معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان از دی ماه امسال اجرایی خواهند شد.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، تولید آثار هنری فاخر را یک ضرورت در کانون های فرهنگی و هنری مساجد دانست و افزود: طبق تفاهم نامه ای که با حوزه معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان منعقد می شود، بحث آموزش مدیران و اعضای کانون های فرهنگی مساجد در رشته های هنری دنبال خواهد شد.

 

کریم لایقی اصل بر ضرورت تربیت هنرمند متعهد و انقلابی در مساجد تاکید کرد و گفت: ارتباط مؤثر با هنرمندان مؤمن و انقلابی، تمرکز بر استعدادیابی، رویش‌های هنری و استفاده از جوانان هنرمند مسجدی در این دوره های آموزشی یک ضرورت خواهد بود.

پایان پیام/ 82