روایت خدمت مسجدی‌ها به زائران اربعین در مستند «برای حسین(ع)»

روایت خدمت مسجدی‌ها به زائران اربعین در مستند «برای حسین(ع)»

تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱
نیک‌نفس از تمرکز کانون فرهنگی‌هنری «مصباح» جیرفت بر ابزار هنر در ترویج معارف اهل‌بیت(ع) خبر داد و گفت: مستند «برای حسین(ع)» با این رویکرد تولید شده و همزمان با ایام شهادت حضرت زهرای‌مرضیه(س) رونمایی می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: «اسماعیل نیک‌نفس» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «مصباح» جیرفت کرمان در رشته‌های مختلف هنری از جمله سرود، مستندسازی، فیلم‌سازی، انیمیشن، موشن گرافیک، نماهنگ، اظهار کرد: تاکنون در این مسیر با همکاری بچه‌های مسجد آثار متعددی را تولید کردیم.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «مصباح» با تاکید بر اینکه هدف ما استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل هنر برای طرح مباحث انقلابی و دینی است، افزود: در این راستا امسال و همزمان با اربعین حسینی، کار ساخت مستند 42 دقیقه‌ای «برای حسین» را کلید زدیم که امیدوارم همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اکران آن آغاز شود.

 

نیک‌نفس گفت: در مستند «برای حسین(ع)» فعالیت‌های خادمان سیدالشهدا(ع) به تصویر کشیده می‌شود؛ محوریت این مستند از استان مازندران و تکیه فاطمه الزهرا (س) آغاز می‌‍شود که یک موکب نیز در کربلا داشتند؛ ما با همراهی اعضای کانون و عوامل فنی فعالیت‌های تکیه را در شهرستان بابل تصویربرداری کردیم و هدفمان این بود که نشان دهیم بسیاری از افرادی که در ایام اربعین برای خدمت‌گزاری به مواکب می‌روند، به معنای واقعی کلمه خالصانه وارد میدان می شوند.

 

وی افزود: بسیاری از این افراد در شهر خود شاغل بودند اما برای حضور در اربعین حسینی و خدمت در مواکب، خانه و کاشانه را رها کرده و حتی هزینه‌ای را پرداخت کردند و با تعطیل کردن تمامی فعالیت‌هایشان رهسپار کربلا شدند.

 

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری مصباح جیرفت با بیان اینکه کار تصویربرداری مستند «برای حسین(ع)» ۲۰ روز به طول انجامید، افزود: هدف ما تولید یک اثر فرهنگی با محوریت اربعین بود؛ این مستند همزمان با روز شهادت حضرت فاطمه (س) اکران شود.

 

 

 

گفتنی است مستند «برای حسین(ع)» کاری از کانون فرهنگی هنری «مصباح» جیرفت کرمان به کارگردانی «اسماعیل نیک‌نفس» است؛ در ساخت این اثر گروه تصویربرداران متشکل از مجید حاجبی، میلاد مانی‌زاده، میلاد صادقی، حسن نیک‌نفس، دستیار تصویر و صدابردار، گروه تدوین‌گران متشکل از مجید حاجبی و میلاد صادقی، همکاری داشتند.

 

پایان پیام/ 9