اجرای طرح ملی «شنبه های با کتاب» در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون

اجرای طرح ملی «شنبه های با کتاب» در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون

تاریخ انتشار : ۲۱ آذر ۱۴۰۱
طرح ملی «شنبه های با کتاب» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بصورت مستمر در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون اجرا می شود.

محمدجعفر شفیعی با اشاره به اینکه طرح ملی «شنبه های با کتاب» با هدف توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی بصورت مستمر در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون اجرا می شود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: امروز کتاب و کتابخوانی یکی از دلایل مهمی است که یک جامعه می تواند در برابر تباهی و هجوم فرهنگی در امان مانده و در راستای رسیدن به اهداف خود گام بردارد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون، کتاب را یک وسیله مطمئن و کار آمد در بهینه سازی فضای فرهنگی جامعه دانست و افزود: انسان به وسیله مطالعه و کتابخوانی می تواند با اندیشه های دیگران ارتباط برقرار کند و از دستاوردهای علمی و ادبی دیگران بهره مند شود.

وی با بیان اینکه مطالعه و کتابخوانی یکی از ابزارهای کارآمد برای توسعه و تعالی فرهنگ ایران اسلامی است، خاطر نشان کرد: امروز باید فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در سطح جامعه نهادینه شود تا همگان با آگاهی از جایگاه و اهمیت فرهنگ ایران زمین، برای حفظ و پویایی آن تلاش مضاعف داشته باشند و هر چه سطح بینش و آگاهی عمومی بیشتر باشد، افراد آن جامعه در بهبود زندگی خود موفق تر خواهند بود.

شفیعی مطالعه را جز نیازهای اجتماعی انسان عنوان و تصریح کرد: امروزه یکی از راه های دستیابی به پیشرفت علمی و فرهنگی، آزادی و استقلال کشور، دستیابی به آرمان های عالی الهی و انسانی و گسترش و تقویت دانش و بینش نسل امروز و فردا است و این مهم بدون همه گیر کردن فرهنگ مطالعه میسر نیست.

وی در ادامه ابراز داشت: در جوامع امروز انسان تنها موقعی میتواند بهترین و مطمئن ترین امکانات و وسایل را برای زندگی گروهی فراهم کند که دارای معلومات و اطلاعات کافی خط مشی های صحیح و افکار و عقاید سالم باشد.

شفیعی با بیان اینکه در راستای طرح ملی «شنبه های کتاب» بچه های مسجد کتاب «رهایی از تکبر پنهان» نوشته حجت الاسلام «علیرضا پناهیان» توسط انتشارات «بیان معنوی» برای علاقه مندان معرفی شد، گفت: در این کتاب با اشاره به پنهان بودن برخی از صفات اخلاقی نظیر تکبر در وجود انسان، به نقش گمراه‌کننده آن در مسیر معنوی و اخلاقی انسان‌ها پرداخته شده، بطوری که پنهان بودن برخی از این صفات نادرست، ضربه سنگینی به انسان‌ها وارد می‌کند.

وی از متولیان مسایل فرهنگی درخواست کرد: تا با برنامه ریزی و سیاستگذاری جدی برای تعلیم و تربیت نسلی مومن، خداجو، متعهد، مطالعه گر و کارآمد تلاش کنند.

پایان پیام/ 130