پویش فدکیه همزمان با دهه دوم فاطمیه برگزار می‌شود

پویش فدکیه همزمان با دهه دوم فاطمیه برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۴۰۱
ادیب فلاح گفت: پویش فدکیه یکی از برنامه های ویژه ایام دهه دوم فاطمیه است که با هدف آشنایی دانش آموزان با سخنان حضرت زهرا (س) و سرلوحه قرار دادن سخنان آن حضرت برگزار می شود.

«ادیب فلاح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، از تدارک ویژه برنامه های دهه دوم فاطمیه خبر داد و گفت: به همت بچه مسجدی های هیئت فاطمیون این کانون فرهنگی هنری، مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) در دهه دوم فاطمیه اقامه می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید احمد کاظمی قلعه گنج افزود: مراسم عزاداری ۱ دی ماه همزمان با اولین روز از دهه دوم فاطمیه آغاز می شود و ۶ دی ماه پایان می یابد.

 

وی بیان کرد: مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) همراه با اقامه نماز جماعت، قرائت حدیث کساء، سخنرانی و مداحی است که در جوار گلزار شهدای گمنام شهر قلعه گنج برگزار می‌شود.

 

فلاح ابراز کرد: همچنین قصد داریم در یکی از این شب ها یادواره شهدای گمنام با محوریت زنده نگه داشتن یاد و خاطره ۲ شهید مفقود الاثر شهرستان قلعه گنج را برگزار کنیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید احمد کاظمی قلعه گنج با اشاره به این که عزاداران فاطمی هر شب مهمانان سفره با برکت اهل بیت (ع) هستند، ادامه داد: یادواره شهدای گمنام همراه با سخنرانی و روایت گری است.

 

وی اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های ویژه دهه دوم فاطمیه، اجرای طرح روضه های خانگی است.

 

فلاح اضافه کرد: در این راستا هر عصر یک مجلس روضه برای حضرت زهرا (س) در خانه یکی از اهالی محله مسجد امام حسین (ع) بر پا می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید احمد کاظمی قلعه گنج عنوان کرد: پویش فدکیه یکی دیگر از برنامه های ویژه این ایام است که با هدف آشنایی با سخنان حضرت زهرا (س) و سرلوحه قرار دادن سخنان آن حضرت برگزار می‌شود.

 

وی بیان کرد: در این پویش دانش آموزان می بایست کلیپ یک دقیقه ای از خوانش فرازی از خطبه فدکیه همراه با ترجمه آن را به صورت مجازی برای ما ارسال کنند.

 

فلاح افزود: همچنین در دهه دوم فاطمیه به منظور ترویج فرهنگ عفاف و حجاب پویش عکس حجاب ویژه دانش آموزان دختر برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید احمد کاظمی قلعه گنج یادآور شد: در این پویش دختران محجبه دانش آموز مقطع ابتدایی باید عکس های خود را با پوشش چادر برای ما  ارسال کنند.

 

فلاح در خاتمه با یادآوری این مطلب که در کلیپ ها و عکس ها باید پرچم ایران باشد، گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س) با اهدای جوایزی از نفرات برگزیده پویش های کلیپ و عکس تجلیل می شود.

پایان پیام/ 586