رسالت امام جماعت به عنوان امام محله اینست به گونه ای عمل کند که محله، کمترین آسیب های اجتماعی را داشته باشد

رسالت امام جماعت به عنوان امام محله اینست به گونه ای عمل کند که محله، کمترین آسیب های اجتماعی را داشته باشد

تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۴۰۱
حجت الاسلام امیدی گفت: رسالت امام جماعت به عنوان رئیس مسجد و امام محله اینست که به گونه ای عمل کند که محله، کمترین آسیب های اجتماعی را داشته باشد و در بروز اختلافات با محوریت مسجد موارد رفع و رجوع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، حجت الاسلام حسین امیدی، امروز دوشنبه (28 آذر) در جلسه امضای تفاهم نامه با حضور حجت الاسلام مصطفی توانی، رئیس شوراهای حل اختلاف دادگستری استان فارس با بیان اینکه بهترین مکان برای تشکیل شورا های حل اختلاف مساجد است و لازم است که کارکرد های مساجد در این خصوص احیا شود، گفت: راه اندازی هیئت های صلح و سازش در مساجد که امن ترین مکان در روزی زمین است، بخشی از روش های جذب و ساماندهی حضور مردم را شامل می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس افزود: رسالت امام جماعت به عنوان رئیس مسجد و امام محله اینست که به گونه ای عمل کند که محله، کمترین آسیب های اجتماعی را داشته باشد و در بروز اختلافات با محوریت مسجد موارد رفع و رجوع شود.

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس با اشاره به راه اندازی شورا های حل اختلاف در مساجد، خاطرنشان کرد: ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد نیز در خدمت این کار قرار خواهد گرفت چرا که کانون های مساجد به عنوان تشکیلات منظمی در همه شهرستان ها و روستا ها مستقر هستند.

حجت الاسلام امیدی پیشنهاد راه اندازی شعبه حل اختلاف ویژه مساجد را ارائه و تاکید کرد: هدف گذاری برای اضافه شدن مساجد به تدریج در این طرح انجام خواهد شد تا با هم افزایی که صورت می گیرد به نتایج خوبی دست پیدا کنیم.

 

پایان پیام/ 130