کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان میزبان عزاداران فاطمی

کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان میزبان عزاداران فاطمی

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱
همزمان با فرا رسیدن ایام فاطمیه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا میزبان عزادارن فاطمی هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان_مائده فلاحتکارضیابری؛

با فرارسیدن ایام فاطمیه و سوگواری شهادت سرور زنان عالم، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا در راستای عرض ارادت به حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت این ایام فعالیت‌های مختلفی را تدارک دیده و تلاش می‌کنند به همت بچه‌های مسجد در ترویج گوشه‌ای از فرهنگ و سبک و سیاق زندگی فاطمی نقش‌آفرین باشند.

 

در این ایام مساجد صومعه‌سرا میزبان عزداران فاطمی هستند و برنامه‌های مختلفی را در راستای ایام سوگواری شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) برگزار می‌کنند تا ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت به نمایش بگذارنددر این ایام بچه‌های مسجد و اعضای کانون‌های مساجد میزبان سوگواران هستند و با مشارکت یکدیگر در راستای تبیین فرهنگ و معارف دینی در جامعه تلاش می‌کنند، از سوی دیگر اعضای کانون‌ها اقدام به تهیه نذورات با همدلی و همراهی خیرین و اعضای مساجد می کنند تا در این ایام به نام بانوی دو عالم، به نیازمندان رسیدگی شود.

 

قرائت قرآن، سخرانی روحانیون، مداحی و عزاداری با نوای گرم ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت(ع) از دیگر برنامه‌های اعضای کانون‌های مساجد در ایام شهادت حضرت زهرا(س) است، برخی از مساجد همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا(س) اقدام به پخت و توزیع آش نذری بین عزاداران خواهند کرد.

 

 

*بیش از 70 کانون مساجد صومعه‌سرا میزبان عزادارن فاطمی

یوسف نیک‌انجام با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه اظهار کرد: به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) برنامه های مختلفی به همت اصحاب مسجد تدارک دیده شده که با همکاری کانون های فرهنگی هنری، پایگاه های مقاومت بسیج، هیئت های مذهبی و دیگر فعالان فرهنگی مساجد برگزار می شود.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا افزود: انس و الفت بیشتر جوانان با اهل بیت(ع)، معرفی سیره ائمه معصومین به جوانان و نوجوانان به عنوان الگوی برتر زندگی در بین اعضای کانون های مساجد به خصوص تقویت بنیان خانواده از جمله اهداف برگزاری اين برنامه ها است.

 

وی با بیان اینکه بیش از 70 کانون فرهنگی هنری مساجد صومعه‌سرا میزبان عزاداران فاطمی هستند گفت: سخنرانی، مداحی و برگزاری مسابقات کتابخوانی ویژه شهادت حضرت زهرا(س) از جمله برنامه‌های مساجد در این ایام است.

 

نیک‌انجام تصریح کرد: شهادت حضرت زهرا (س) تاریخ بلندی به اندازه تاریخ ولایت و وصایت بوده و درسی برای دفاع از ولایت و امامت انسان کامل، دفاع از توحید و نبوت و معاد، دفاع از عدالت و امامت است.

 

رییس فرهنگ و ارشاد اسلامی صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه (س) مربوط به دوره و زمان خاصی نبوده و سیره و سبک زندگی ایشان متعلق به تمام عصرهاست.

 

 

*برگزاری مراسم فاطمیه(س) در مسجد جامع صومعه‌سرا

پروین شمسی‌پور با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: همزمان با ایام شهادت دخت نبی اکرم(ص) ویژه‌برنامه‌های سوگواری دهه دوم فاطمیه در مسجد جامع صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان بقیه‌الله(عج) مسجد جامع صومه‌سرا با بیان اینکه ویژه برنامه دهه دوم فاطمیه از 27 آذرآغاز و تا ششم دی ماه ادامه دارد افزود: حجت‌الاسلام فاضلی، حجت‌الاسلام باقری و حجت‌الاسلام میرزانژاد در این مراسمات به سخنرانی خواهند پرداخت.

 

وی با بیان اینکه دلیری، جلالی، پارسا، نعمتی، یوسف‌زاده، پورمحسن و نفیسی از مداحان این مراسم هستند گفت: ویژه برنامه روز شهادت هم از ساعت 10ونیم صبح آغاز می‌شود.

 

شمسی‌پور با بیان اینکه ایام فاطمیه بهترین فرصت برای ترویج سبک زندگی حضرت زهرا(س) بین بانوان است تصریح کرد: حضرت زهرا (س) یکی از درخشان ترین چهره های والای انسانی و نمونه کامل خلقت پروردگار در قالب زن است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری محبان بقیه‌الله(عج) مسجد جامع صومه‌سرا  خاطرنشان کرد: قطعاً اگر فاطمه زهرا(س) الگوی زنان جامعه ما شوند، در دامن زنان جامعه ما بهترین و ساخته‌شده‌ترین مردان تربیت خواهند شد.

 

گفتنی است؛ سراسر زندگانی صدیقه طاهره(س)، مملو از مکارم اخلاق و رفتارهای نمونه انسانی است، با امام علی(ع) پیشوای اول شیعیان ازدواج کرد و در تمامی برهه‌های حساس زندگی در کنار آن امام بود و از آن حضرت حمایت می‌کرد، حضرت زهرا(س) در همسرداری و مهر مادری الگوی جهانیان است.

 

در دامن پاک فاطمه زهرا(س) ۲ امام بزرگوار و ۲ شخصیت ممتاز عالم بشری، امام حسن(ع) مظهر حلم و وقار و امام حسین(ع) سرور شهیدان تربیت یافتند و سلسله امامت و ولایت را استمرار بخشیدند و نیز زینب‌کبری(س) حماسه‌ساز روز عاشورا که پیام حسینی و حماسه عاشورا را در جهان اعلام کرد.

 

سرانجام حضرت فاطمه(س) بر اثر شدت ضربه و لطمه ای که بر اثر هجوم به خانه‌اش و وقایع پس از آن وارد بیمار شد و در بستر بیماری افتاد. در ایام بیماری حضرت روزی امام علی (ع) را فراخواند و آن حضرت را وصی خویش قرار داد و وصیت کرد که پس از وفاتش، او را شبانه غسل، کفن و دفن کند و احدی که در حق او ستم روا داشتند در تدفین و اقامه نماز بر پیکرش حاضر نباشند.

 

حضرت فاطمه زهرا(س) در حالی که از عمرش ۱۸ سال بیشتر نمی‌گذشت به روایتی در ۱۳ جمادی‌الاول سال ۱۱ هجری قمری و بنا بر روایتی دیگر در سوم جمادی‌الثانی سال ۱۱ هجری قمری به شهادت رسید

 

پایان پیام/ 526