ویژه مراسم ایام فاطمیه در مسجد جامع شاندرمن برگزار می‌شود

ویژه مراسم ایام فاطمیه در مسجد جامع شاندرمن برگزار می‌شود

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام فنایی گفت: همزمان با ایام فاطمیه ویژه مراسم شهادت حضرت زهرا(س) در مسجد جامع شاندرمن برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام عبدالحسین فنایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با تسلیت ایام فاطمیه(س) اظهار کرد: اقامه‌ عزای ایام فاطمیه دوم از جمعه(۲ دی) به مدت ۶ شب در مسجد جامع شاندرمن برگزار می‌شود.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن با بیان اینکه قرائت حدیث کساء، سخنرانی، روضه‌ و مداحی از جمله برنامه‌های این مراسم‌ها خواهد بود افزود: حجت‌الاسلام والمسلمین نژاد صفری به عنوان سخنران، کاوه عزیزی و محمد بشتری از مداحان این مراسمات هستند.

 

وی گفت: در روز شهادت بی بی دو عالم دسته عزاداری از مسجد جامع شاندرمن به‌ سمت میدان‌ آرش‌کمان‌گیر و سپس به سمت مزار شهدای‌ گمنام‌ برگزار می‌شود.

 

حجت‌الاسلام فنایی تصریح کرد: از میان معصومین (ع) آنکه زندگی پربرکتش بخصوص برای زنان مسلمان همچون خورشیدی نور افشانی می‌کند وجود نازنین حضرت زهرا(س) است که آشنایی با سبک زندگی آن حضرت بسیار برای ما راهگشا خواهد بود.

 

امام جماعت مسجد جامع شاندرمن خاطرنشان کرد: در جامعه امروز که نظام سرمایه داری  غرب با تهاجم فرهنگی خود سعی دارد الگوی غیر انسانی برای زنان و دختران مسلمان ارائه کند، مسلما پرداختن به ابعاد گوناگون  شخصیتی آن حضرت می تواند الگوی مناسبی برای ما شیعیان باشد.

پایان پیام/ 526