دعوت سرپرست ستاد فهمای مازندران از کانون های مساجد برای شرکت در اولین المپیاد فرهنگی بچه های مسجد

دعوت سرپرست ستاد فهمای مازندران از کانون های مساجد برای شرکت در اولین المپیاد فرهنگی بچه های مسجد

تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۴۰۱
نعمتی به برگزاری اولین المپیاد فرهنگی ویژه اعضای کانون های مساجد سراسر کشور اشاره کرد و گفت: بچه های مساجد استان مازندران با مراجعه به سامانه «بچه‌های مسجد» به نشانی bachehayemasjed.ir در رویداد فرهنگی شرکت نمایند.

رجب نعمتی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران با اشاره به اهمیت و جایگاه فعالیت های فرهنگی و پژوهشی در بستر مسجد با هدف احیای کارکردهای این پایگاه های دینی در جهت جذب حداکثری مخاطب از هر قشر وسنی به ویژه نوجوانان و جوانان،‌اظهار کرد: هرساله رویداد ملی فها بخشی از محتویات رقابتی را به حوزه پژوهش اختصاص می هد که مورد اقبال بپه های مساجد نیز واقع شده است.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران با بیان اینکه اعضای این کانون ها در برخی از مساجد شهری و روستایی فعالیت های فرهنگی پژوهشی ارزشمندی را در کارنامه دارند،‌ افزود:‌این فعالیت ها عمدتا در قالب هسته های پژوهشی صورت می گیرد.

 

وی از برگزاری اولین المپیاد فرهنگی ویژه اعضای کانون های مساجد سراسر کشور خبر داد و گفت: این المپیاد بر مبنای چهار عرصه «فکر، علم، زندگی و معنویت» به عنوان عرصه‌های مهم الگوی راهبردی اسلامی- ایرانی پیشرفت که از سوی رهبر معظم انقلاب ترسیم شده طراحی و فراخوان شده است.

 

نعمتی با بیان اینکه این المپیاد دی ماه سال جاری از طریق سامانه بچه های مسجد برگزار خواهد شد، خاطرنشان شد:بچه های مساجد استان مازندران با مراجعه به سامانه «بچه‌های مسجد» به نشانی bachehayemasjed.ir در رویداد فرهنگی شرکت نمایند.

 

وی یادآورشد: منویات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه فرهنگ، مهارت برقراری ارتباط موثر، راهکارهای مدیریت فرهنگی مسجد، اخلاق اسلامی و هنر با هم زیستن، آشنایی با مسائل روز، شناخت ماهیت و عملکرد مسجد و کانون از جمله منابع این المپیاد معرفی شده است.

پایان پیام/ 286