نباید به مساجد و معنویت نگاه مادی داشته باشیم

نباید به مساجد و معنویت نگاه مادی داشته باشیم

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱
لایقی اصل گفت: نباید به مسجد و معنویت نگاه مادی داشته باشیم که اگر چنین نگاهی وجود داشت، نمی توان برای نسل نوجوان و جوان آینده خوبی را متصور بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، امام جماعت مسجد امام رضا علیه السلام روستای گنجه ای کهنه امروز (۳۰ آذر ماه) با سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد دیدار و در مورد مسائل و مشکلات این مسجد و کانون والعصر گفت و گو کرد.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار، اظهار کرد: همه فعالیت ها در مسجد باید با محوریت و زیر نظر امام جماعت صورت گیرد.

 

کریمی لایقی اصل بر ارتباط امام جماعت و سایر اعضای کانون با مدرسه، اولیا و دانش آموزان تاکید کرد و گفت: ارتباط روحانیت با مدارس می تواند فضا را برای اقامه نماز در این مراکز تعلیم و تربیت فراهم کند.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر طلبه وظیفه شناس، اهل عمل و در میدان حضور داشته باشد، مردم نیز به آنها اعتماد بیشتری خواهند داشت.

 

لایقی اصل یادآور شد: نباید به حوزه معنویت و مساجد نگاه مادی داشته باشیم، که اگر چنین نگاهی وجود داشته باشد، نمی توان برای نسل نوجوان و جوان آینده خوبی را متصور بود.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد استفاده از ظرفیت اساتید دانشگاهی را یک ضرورت دانست و ادامه داد: می‌توان از ظرفیت اعضای هیات علمی دانشگاه ها جهت حضور در مساجد و مدارس جهت تدریس و همچنین بحث «جهاد تبیین» استفاده کرد.

 

وی گفت: با رایزنی با سازمان فنی و حرفه ای و همچنین میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری می توان برای مساجدی که ظرفیت های لازم در زمینه گلیم بافی، فرش، جاجیم و ... را دارند کلاسها و دوره های آموزشی برگزار کرد.

 

امام جماعت مسجد امام رضا علیه السلام گنجه ای کهنه نیز در این دیدار زمان بیان مسائل و مشکلات این کانون، اظهار کرد: ۲۵ زن بی سرپرست در این منطقه شناسایی شده و در تلاش برای تهیه بسته های حمایتی از طرف نهادهای مسئول هستیم.

 

حجت الاسلام محسن مولوی زاده خاطرنشان کرد: اگر متولیان حمایت های لازم را از مساجد داشته باشند می توان تحول بزرگی به وسیله فعالیت های کانون ها در جامعه ایجاد کرد.

 

وی به مجاورت مسجد این روستا با مدرسه اشاره کرد و افزود: اگر مدیر و معلم مدرسه نماز خوان باشد، این موضوع می‌تواند تاثیر گذاری لازم را بر دانش آموزان نیز داشته باشد.

پایان پیام/ 82