برگزاری مراسم یلدای فاطمی در کانون شهید سلیمانی کرمانشاه

برگزاری مراسم یلدای فاطمی در کانون شهید سلیمانی کرمانشاه

تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۱
حجت الاسلام ایرانی، گفت: اعضای کانون‌های فرهنگی هنری شهید سلیمانی همزمان با ایام فاطمیه و در آستانه شب یلدا اقدام به برگزاری مراسم یلدای فاطمی در میان خانواده های کم برخوردار خواهند کرد.

حجت الاسلام مجید ایرانی ، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، با اشاره به تقارن شب یلدا  با ایام فاطمیه ، گفت: با توجه به تقارن شب یلدا و ایام شهادت حضرت زهرا(س) مراسمی با عنوان « یلدای فاطمی» در محل مسجد امام سجاد( ع) مسکن مهر سجادیه و  کانون شهید سلیمانی برگزار شد.

 

مسئول کانون شهید سلیمانی کرمانشاه، افزود: همزمان با برگزاری این مراسم، تعدادی بسته های حمایتی ویژه نیازمندان محل و منطقه  با هدف از این اقدام حمایت از محرومان و تبیین زندگانی ائمه (ع) به ویژه حضرت زهرا(س) به عنوان الگویی کامل برای جامعه است.

 حجت الاسلام ایرانی، تصریح کرد: کنار خانواده بودن و گرامیداشت مناسک دینی و ملی، از مهمترین ارکانی است که در جامعه ما وجود دارد، ایام فاطمیه و شب یلدا ۱۴۰۱دو مناسبتی بود که با تقارن با یکدیگر، منجر به دستگیری از خانواده های نیازمند شد و اعضای کانون فرهنگی هنری شهید سلیمانی  با تهیه بسته های یلدایی و اهدا به این خانواده ها موجی از دلگرمی و امید را به کانون این خانواده ها بخشیدند. 

مسئول کانون شهید سلیمانی کرمانشاه ، اظهار کرد:برنامه یلدای فاطمی برای ۷۵ نفر دانش آموزان از ایتام و بچه‌های طلاق و خانواده های معلول کمتر برخوردار مسکن مهر سجادیه  در مسجد امام سجاد علیه السلام مسکن مهر سجادیه برگزار شده است.

وی گفت:کانون‌های مساجد باید از ابزار هنری برای تبیین فرهنگ فاطمی بهره ببرند و از این رو اجرای سرود و نمایش‌های آیینی مذهبی در اولویت برنامه‌های کانون‌ها در این ایام است همچنین اجرای سرود یلدای مهدوی ، قصه گویی مهدوی شب یلدا ، مسابقه دارت ، اهداء جوائز ، توزیع میوه و شکلات بین حاضرین از برنامه های جانبی این مراسم بود.

 

 

 

پایان پیام/ 712