مهری به بلندای شب یلدا/ توزیع سبدکالای یلدایی بین نیازمندان به همت بچه مسجدی‌ها

مهری به بلندای شب یلدا/ توزیع سبدکالای یلدایی بین نیازمندان به همت بچه مسجدی‌ها

تاریخ انتشار : ۱ دی ۱۴۰۱
همزمان با فرا رسیدن شب یلدا بچه‌های مسجد اقدام به توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان شناسایی شده کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان_مائده فلاحتکارضیابری؛

همزمان با فرا رسیدن شب یلدا، عروس هزار رنگ فصل‌ها کوله‌بار خود را جمع و عزم رفتن کرد و خود را به بلندترین شب سال ‌سپرد شبی که شاید تنها یک ثانیه بلندتر از دیگر شب‌ها باشد اما مهرش به بلندای یک سال است.

 

در این شب بلند که مهرش زبانزد همه است خانواده‌ها دور هم جمع شدند و به شادی پرداختند، اما در این بین بودند مردمانی که به دلیل شرایط اقتصادی توانایی برگزاری کوچکترین جشنی را نداشتند و سرپرست خانواده شرمنده فرزندانش شد.

 

در این راستا کمپین‌های مردمی و به خصوص بچه مسجدی‌ها به صورت آتش به اختیار اقدام به جمع‌آوری کمک و توزیع سبد کالا بین نیازمندان کردند تا بتوانند باعث شادی هر چند کوچک این خانواده‌ها شوند.

 

بچه مسجدی‌ها از یک ماه مانده به شب یلدا در تدارک یلدایی مهربانانه بودند زیرا آنها معتقدند یک دست هم صدا دارد آنجا که دست بگیرند، آری بچه مسجدی‌های و هیئتی‌ها دست در دست هم دادند تا شب یلدایی ماندنی‌تری برای کودکانی که در آرزوی داشتن شب یلدای خوبی هستند، رقم بزنند.

 

سیدعباس طبایی اظهار کرد: به مناسبت شب یلدا سبدهای حمایتی برای توزیع بین نیازمندان و مستمندان تهیه شد تا بسیاری از خانواده‌های محروم و نیازمند در این شب بتوانند با لبخند دور هم جمع شده و طولانی‌ترین شب سال را پشت سر بگذارند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه مسجد جامع تولم‌شهر با بیان اینکه تعداد سبدهای توزیع شده را 50 سبد عنوان کرد و افزود: این سبد شامل مرغ، برنج، روغن، ماکارونی، رب، سویا و تخمه آفتابگردان بود.

 

 وی گفت: با انجام این فعالیت ضمن حمایت از نیازمندان واقعی موجبات تقویت روحیه انفاق و بخشش و انسان دوستی در بین نمازگزاران بیش از پیش فراهم می‌شود.

 

طبایی با بیان اینکه خوشبختانه مردم تولمشهر و به خصوص نمازگزاران و بسیجیان برای کمک به نیازمندان همیشه پیش قدم هستند، تصریح کرد: برخی از خانواده‌های نیازمند برای خرید حتی میوه دچار مشکل هستند و توان مالی ندارند که خیران با کمک‌های نقدی و غیرنقدی، ما را یاری می‌کنند تا به مناسبت‌های مختلف سبد مختصری را در فرهنگ ما ایرانی‌ها ارزشمند است، در اختیار این خانواده‌ها قرار دهیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمیه مسجد جامع تولمشهر خاطرنشان کرد: امیدواریم در طول سال با کمک خیران بتوانیم هرچه بیشتر به خانواده‌های نیازمند کمک کرده و ایام خوبی را برای آنها رقم بزنیم.

 

شیوا بشاش با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن شب یلدا سبد كالای غذایی ويژه شب يلدا در بين خانواده‌های نیازمند ضیابری توزیع شد اظهار کرد: برای اینکه کسی متوجه کمک به افراد نیازمند مشخص شده نشود،‌ سبد کالا را به صورت شبانه به دست نیازمندان می‌رسانیم تا کرامت خانوارهای نیازمند و ایتام حفظ شود.

 

فرمانده پایگاه ام عماره ضیابر با بیان اینکه بسیج با مشارکت سه‌شنبه‌های مهدوی ضیابر همواره آمادگی دارد تا کمک‌های خیران را جمع‌آوری و به دست نیازمندان واقعی جامعه برساند گفت: ما با مشارکت هم در طول سال به مناسبت‌های مختلف اقدام به توزیع سبد کالا بین نیازمندان منطقه می‌کنیم.

 

وی تصریح کرد: ضمن تشکر از مشارکت خوب خیران در برنامه‌های مختلف این کمپین، از مردم نیکوکار خواستاریم تا با مشارکت در این طرح یاریگر بهتر ما باشند.

 

 

در شاندرمن هم گروه های جهادی شهید عبدی و خیریه حضرت جوادالائمه(ع) به صورت فعال اقدام به تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع بین خانواده‌های نیازمند کردند.

 

در شهر ماسال هم بچه‌های هیئت روضه‌الحسین(ع) با تهیه 50 بسته معیشتی به سراغ خانواده‌های نیازمند رفتند تا اجازه ندهند پدر و مادری در این شب بلند شرمنده فرزندانشان شوند.

 

فرهنگ ایرانی اسلامی همیشه و در همه جا به دستگیری از نیارمندان زبان‌زد بوده است، هر یک از ما جزئی از این فرهنگ هستیم که می توانیم با حرکتی هرچند کوچک و ناچیز در جهت دستگیری از نیازمندان در طول سال دلی را به دست آوریم و در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ مهر و محبت گام برداریم.

پایان پیام/ 526