برگزاری عزاداری ایام فاطمیه در ۸۰ مسجد شهرستان صومعه سرا

برگزاری عزاداری ایام فاطمیه در ۸۰ مسجد شهرستان صومعه سرا

تاریخ انتشار : ۳ دی ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده گفت: همزمان با ایام فاطمیه، مراسم‌های عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) در بیش از ۸۰ مسجد شهری و روستایی صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام علیرضا ابراهیم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان با تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: به همین منظور در بیش از 80 مسجد شهری و روستای شهرستان صومعه‌سرا مراسم عزاداری برپا می شود.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا با بیان اینکه 80 مُبلغ و مبلغه نیز به مساجد و مدارس شهرستان اعزام شده اند افزود: تبیین سیره، روش و سبک زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی مناسب برای بانوان جامعه اسلامی از اهداف اعزام این مبلغان است.

 

وی با اشاره به اعزام 30 مداح به هیئت‌های مذهبی و مساجد شهرستان گفت: برگزاری 95 روضه خانگی، نصب پرچم خانه مادری مبتنی بر شعر مهر مادری در منازل و محافل، تجمع مادران و دختران فاطمی با موضوع هم عهدی و میثاق با حضرت زهرا(س)، برگزاری روضه و سخنرانی در باب حضرت زهرا(س) در خانه‌های قرآنی و برگزاری محافل انس با قرآن و قرائت حدیث شریف کساء و هدیه به روح پاک حضرت زهرا(س) در خانه‌های قرآنی از جمله برنامه‌های تبلیغات اسلامی در ایام فاطمیه است.

 

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده تصریح کرد: همچنین در روز شهادت حضرت زهرا(س) هیئت سوگواری ساعت 10 صبح از جلوی سپاه پاسداران شهرستان به سمت مسجد جعفری حرکت می‌کند و در این مسجد سخنرانی و مداحی صورت می‌پذیرد.

 

رییس تبلیغات اسلامی صومعه‌سرا ایام فاطمیه را فرصتی مناسب برای ترویج فرهنگ فاطمی و سبک زندگی آن حضرت برشمرد و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) باید الگوی اخلاقی و رفتاری بانوان و دختران ایران اسلامی قرار گیرد.

 

پایان پیام/ 526