دید و بازدید مسجدی‌ها و اهل کلیسا به مناسبت سالروز ولادت حضرت عیسی(ع)

دید و بازدید مسجدی‌ها و اهل کلیسا به مناسبت سالروز ولادت حضرت عیسی(ع)

تاریخ انتشار : ۴ دی ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام حیدری گفت: اهالی مسجد حضرت ابراهیم(ع) به منظور تبریک سالروز ولادت عیسی مسیح(ع) در کلیسای حضرت مریم(س) حضور یافتند؛ مسیحیان نیز روز سوم دی ماه در مسجد حاضر و با استقبال مسجدی‌ها

حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا حیدی» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا (س) به مدت پنج روز و از سوم تا هفتم دی ماه بعد از نماز ظهر و عصر در مسجد حضرت ابراهیم (ع) (واقع در تهران، خیابان جمهوری اسلامی، خیابان سی تیر) برگزار می شود، اظهار کرد: حجت الاسلام والمسلمین حسینی، استاد حوزه علمیه و برادر الفت، مداح این مراسم هستند.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابراهیم (ع) افزود: اهالی این مسجد در برگزاری اجتماع فاطمی در میدان بهارستان نیز مشارکت دارند. همچنین، به همت آنها ۳۰ بسته معیشتی نیز در ایام فاطمیه میان نیازمندان توزیع می شود.

 

وی اضافه کرد: اهالی مسجد حضرت ابراهیم(ع) برای تبریک سالروز میلاد حضرت عیسی(ع) امسال نیز در کلیسای حضرت مریم(س) حضور یافتند و با استقبال خوب مسیحیان مواجه شدند.

 

حجت الاسلام حیدری اضافه کرد: روحانیون و خدمه کلیسای حضرت مریم (س) نیز همراه با تعداد دیگری از مسیحیان کشورمان، سوم دی ماه در مسجد حضرت ابراهیم (ع) حاضر شدند و ما نیز با تقدیم هدایایی از آنها تقدیر و استقبال کردیم.

 

وی تاکید کرد: اهالی مسجد حضرت ابراهیم(ع) هر سال در ایام ولادت عیسی مسیح(ع) برنامه های متنوعی برای همسایگان اقلیت خود تدارک می دیدند اما امسال به دلیل همزمانی این روز با ایام فاطمیه برنامه های ما بیشتر رنگ و بوی فاطمی دارد.

 

امام جماعت مسجد حضرت ابراهیم(ع) در پایان خاطرنشان کرد: مردم ایران اعم از سنی، شیعه، مسیحی و پیروان سایر ادیان و مذاهب در نهایت دوستی و محبت در کنار یکدیگر زندگی می کنند و تعامل خوب میان مساجد و کلیسا از نمادهای این همدلی و مهروزی است.

پایان پیام/ 397