حمایت بچه‌های مسجد از دامداران خُرده‌پا/ توزیع گوشت قربانی در ۱۳ استان برای فاطمیه دوم

حمایت بچه‌های مسجد از دامداران خُرده‌پا/ توزیع گوشت قربانی در ۱۳ استان برای فاطمیه دوم

تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۴۰۱
کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه(س)» با همکاری خیران برنامه «سمت خدا» طرح قربانی بابرکت را به منظور حمایت از دامداران خرده‌پا اجرا می‌کند؛ این طرح در طول هشت ماه اجرا برکات بسیار داشته و علاوه بر دامداران، محرومان را نیز بهره‌مند کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، کانون فرهنگی هنری «حضرت خدیجه کبری(س)» با همکاری خیران برنامه تلویزیونی سمت خدا و بچه های مسجد در سراسر کشور، از کانون های فعال مسجدی در حمایت معیشتی از محرومان و گره گشایی های مومنانه از مستضعفان است.

 

 

 

 

این حمایت ها در قالب طرح هایی همچون توزیع گوشت قربانی میان نیازمندان در ابتدای هر ماه قمری، کمک به باروری زوج های محروم در طرح «فرزندان غدیر»، اعزام زائراولی ها به عتبات عالیات، مشهد مقدس و قم، کمک به آسیب دیدگان از بلایای طبیعی همچون سیل و زلزله و ... انجام می شود.

 

در این میان توزیع گوشت قربانی برنامه مستمر و پردامنه این کانون فعال مسجدی است که برای عمق و گستره بخشیدن به برکات آن، معمولا ابتکارات مختلفی به آن افزوده می شود؛ قربانی بابرکت ازجمله این ابتکارات است چنان که از حدود هشت ماه قبل و به منظور حمایت از دارندگان دام خُرد (تعداد معدود دام)، این طرح اجرا شده است.

 

حجت الاسلام «زهیر ثباتی‌مقدم» در این باره اظهار کرد: «قربانی بابرکت» طرح حمایت از اشتغال و درآمدزایی برای روستائیان کم برخوردار است؛ چون مقرون به صرفه نیست روستایی‌ای که‌ دارای دو سه راس دام است، هزینه حمل و نقل به میدان دام را بپردازد و معمولا هم در فروش این تعداد سود خاصی عاید دامدار نمی شود، لذا ما در اجرای طرح قربانی اول ماه کانون، سراغ دامدارانی از این دست می رویم و با قیمت بالا دام‌شان را خریداری و گوشت حاصل را میان مردم همان منطقه توزیع می کنیم.

 

 

نشست خبری جشن بزرگ یاوران حضرت خدیجه در قم | پایگاه اطلاع رسانی نسیم قم

 

 

 

مدیر کانون فرهنگی هنری و موسسه حضرت خدیجه کبری(س) ادامه داد: با توجه به طرح قربانی ابتدای هر ماه قمری کانون، در اجرای طرح قربانی بابرکت ابتدا استان، شهر و روستا را مشخص و سپس به تهیه دام از همان منطقه و دیگر اجزای طرح اقدام می کنیم.

 

وی درباره روستاهایی که تاکنون در اجرای طرح قربانی بابرکت شرکت داده شده اند، گفت: مناطق محروم در استان های لرستان، خوزستان، خراسان رضوی، اردبیل، همدان و کرمان در این طرح شرکت داده اند و برای قربانی ابتدای ماه جمادی الثانی و ایام فاطمیه نیز کهگیلویه و بویراحمد به عنوان استان هدف در اجرای طرح «قربانی بابرکت» انتخاب شده است.

 

 

موسسه حضرت خدیجه

 

 

ثباتی‌مقدم درباره برکات اجرای طرح «قربانی بابرکت» بیان کرد: این طرح، اقدامی نو در حمایت از دامداران خُرد در مناطق محروم است که به درآمدزایی و محرومیت زدایی در مناطق هدف کمک کرده است و علاوه بر دامداران، مردم مناطق محروم را نیز بهره مند می کند، خوشبختانه این طرح با استقبال مردم مواجه شده است.

 

بنابر این گزارش و به گفته مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری حضرت خدیجه کبری(س) طی هشت ماه گذشته، طرح «قربانی بابرکت» یک ماه درمیان اجرا و طی آن حدود هزار راس دام خریداری و قربانی و گوشت آن توزیع شده است.

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: به مناسبت فرا رسیدن ماه جمادی الثانی و در آستانه سالروز شهادت حضرت زهرا(س) گوشت قربانی در ۱۳ استان، برای هر استان ۱۲۰۰ بسته شامل یک تُن و 800 کیلوگرم گوشت توزیع می شود.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 9