برگزاری همایش «فاطمیون» به همت کانون «طوبی» خفر

برگزاری همایش «فاطمیون» به همت کانون «طوبی» خفر

تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۴۰۱
همزمان با ایام فاطمیه، همایش «فاطمیون» به همت کانون فرهنگی هنری ‌«طوبی» در یادمان فاطمی روستای «فتح آباد» خفر برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، همزمان با ایام فاطمیه، همایش «فاطمیون» به همت کانون فرهنگی هنری ‌«طوبی» در یادمان فاطمی روستای «فتح آباد» خفر برگزار می شود.

 

در این مراسم حجت الاسلام «حسین جوشقانیان» مسئول موسسه سیره شهدا سخنرانی و «مهدی نظری» ذاکر اهل بیت (ع) نیز به مرثیه خوانی می پردازد.


همچنین در این مراسم به مناسبت اولین سالگرد رجعت شهید معین الدین کهن» یاد و خاطره این بزرگمرد عرصه جهاد و شهادت نیز گرامی داشته می شود.

 

این برنامه روز سه شنبه ۶دی ماه ساعت ۹صبح در یادمان «یاس کبود» در روستای «فتح آباد» شهرستان خفر برگزار می شود. 

 

 

به گزارش شبستان،  یادمان فاطمی یاس کبود با ۲۰ هزار مترمربع مساحت، بزرگترین یادمان کشور بوده که در روستای فتح‌آباد شهرستان خفر برپا شده است.

 

بزرگترین یادمان یاس کبود در کیلومتر ۵۰ بزرگراه جهرم-خفر تا ۶ دی ماه از ساعت ۱۵ تا ۲۰ پذیرای عاشقان و دلسوختگان اهل بیت (ع) است.

 

در این یادمان، سیره تاریخی میلاد پیامبر اکرم (ص) تا ظهور حضرت، ولی عصر (عج) به صورت نمادین به تصویر کشیده شده است و در آن بخش‌های مختلف شامل عصر جاهلیت، شهادت حمزه سید الشهدا، شهادت حضرت زهرا (س)، انقلاب فاطمی، انقلاب حسینی، انقلاب اسلامی، انقلاب مهدی و انتظار فرج به تصویر کشیده شده است.

 

این یادمان همه ساله و در ایام سالروز شهادت حضرت زهرا (س) به همت جوانان روستای فتح آباد شهرستان خفر دایر می‌شود.

 

پایان پیام/ 691