حرکت دسته های عزاداری کانون «دوستان آسمانی» در شب شهادت حضرت زهرا (س)

حرکت دسته های عزاداری کانون «دوستان آسمانی» در شب شهادت حضرت زهرا (س)

تاریخ انتشار : ۵ دی ۱۴۰۱
گواهیان گفت: اعضای کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» جهرم در قالب دسته‌جات سینه زنی در سوگ حضرت زهرا (س) عزاداری می کنند.

مسعود گواهیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و به رسم هرساله دسته‌جات عزاداری از کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» شهرستان جهرم به سمت مسجد حضرت «صاحب الزمان (عج)» حرکت می کنند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» افزود: در این آیین زیبا و بی نظیر کودکان، نوجوانان و جوانان این کانون فرهنگی هنری در قالب دسته های عزاداری دوشادوش یکدیگر و در صفوف منظم به ساحت مطهر حضرت زهرا (س) ادای احترام می کنند.

 

وی بیان کرد: این برنامه امسال نیز برگزار می شود و بچه های مسجد قرار است امشب و در شب سالروز شهادت بزرگ بانوی جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) با تشکیل دسته های عزاداری به سوگواری و سینه زنی در رثای بی بی دوعالم بپردازند.

 

گواهیان اظهار کرد: این برنامه عزاداری پس از برگزاری آیین سوگواری سالروز شهادت حضرت زهرا (س) همراه با سخنرانی و مرثیه خوانی آغاز می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: مسیر حرکت دسته های عزاداری در این برنامه، کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی»، میدان «مصلی»، خیابان «شهید بهشتی» و کانون فرهنگی هنری «سلاله پاکان» است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» ضمن دعوت از بچه های مسجد جهت شرکت در این برنامه، گفت: زنده نگه داشتن آیین های سنتی عزاداری در ایام شهادت ائمه معصومین (ع) در برنامه های کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» قرار دارد.

پایان پیام/ 691