۳۵۰۰ کیلو حلیم نذری در کانون «دوستان ‌آسمانی» جهرم طبخ شد

۳۵۰۰ کیلو حلیم نذری در کانون «دوستان ‌آسمانی» جهرم طبخ شد

تاریخ انتشار : ۶ دی ۱۴۰۱
گواهیان گفت: همزمان با سالروز شهادت حضرت زهرا (س)، سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم حلیم نذری در کانون فرهنگی هنری ‌«دوستان آسمانی» جهرم طبخ و میان شهروندان توزیع شد.

مسعود گواهیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: همزمان با ایام سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و بر اساس یک سنت ۲۵ ساله پخت حلیم نذری به همت کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» انجام شد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم افزود: در اجرای این سنت حسنه و دیرینه که در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» و در ایام فاطمیه انجام می شود بچه های مسجد پای کار بوده و از شب تا صبح در پخت حلیم نذری مشارکت می کنند.

 

گواهیان با اشاره به ایننکه هزینه پخت این حلیم نذری به همت اهالی مسجد، اعضای کانون و خیران تامین شده است، عنوان کرد:  امسال حدود سه هزار و ۵۰۰ کیلوگرم حلیم طبخ و میان اعضای کانون، اهالی مسجد، نیازمندان و خانواده های کم بضاعت و همچنین سایر شهروندان توزیع شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی» به زمان پخت این حلیم نذری اشاره کرد و اظهار داشت: این برنامه همزمان با شام شهادت حضرت زهرا (س) در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» انجام شد.

 

وی با اشاره به اینکه برای انجام این برنامه ۱۸ دیگ بزرگ در نظر گرفته شده بود، خاطرنشان کرد: این برنامه مطابق با یک سنت دیرینه در این کانون فرهنگی و هنری در سالروز شهادت حضرت زهرا (س) انجام می شود.

 

گواهیان در پایان عنوان کرد: طبخ حلیم نذری به مقدار سه هزار ۵۰۰ کیلوگرم، با هزینه ای بالغ بر۴۵۰ میلیون ریال، توسط خیرین و بچه های مسجد جمع آوری و هزینه شده است.

پایان پیام/ 691