مراسم گرامیداشت شهدای عملیات «کربلای ۴» در کانون «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد

مراسم گرامیداشت شهدای عملیات «کربلای ۴» در کانون «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد

تاریخ انتشار : ۷ دی ۱۴۰۱
آیین بزرگداشت شهدای عملیات «کربلای ۴» به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد.

محمدجعفر شفیعی، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: مراسم بزرگداشت شهدای عملیات «کربلای ۴» همزمان با سالروز این عملیات همراه با خاطره گویی همرزمان شهدا در کانون فرهنگی و هنری «منتظران ظهور» برگزار شد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون افزود: ایرانیان در طول تاریخ، همواره دلاوران و قهرمانان زیادی را در راه صیانت از میهن و شرف خود تقدیم کرده‌اند و جهان می‌داند که ایران و ایرانی، عاشق آب و خاک خود هستند، اما غریبانه در راه میهن جان باختن، حکایتی دیگر دارد.

وی با بیان اینکه عملیات «کربلای ۴» در واقع عامل اصلی پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات «کربلای ۵» بود و پیروزی در عملیات «کربلای پنج» ثمره خون شهدای «کربلای ۴» بود، خاطر نشان کرد: رزمندگان اسلام در این عملیات جانانه و فداکارانه مقابل آماج حملات سنگین و حجم گسترده آتش توپخانه دشمن ایستادگی کردند و به همین دلیل از شهدای غواص به عنوان مظلوم ترین شهدای جنگ تحمیلی یاد می‌ شود.

شفیعی تصریح کرد: در این مراسم معنوی رزمندگان دوران دفاع مقدس و همرزمان شهدای عملیات کربلای چهار به خاطره گویی در وصف رشادت ها و دلیرمردی های رزمندگان در راستای این عملیات پرداختند.

وی با اشاره به اینکه عزت و آبروی امروز ایران اسلامی مدیون جوانانی است که احساس تکلیف کردند و جان خویش را بر کف دست نهادند، یادآور شد: امروز ما هستیم و رسالت سنگین ادامه راه این عزیزان که باید مانند آنها دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کنیم، این کشور قهرمانان زیادی دارد و قبل از آنکه دشمن برای ما قهرمان‌سازی کند، باید این دلاوران را به نسل نوجوانان و جوان معرفی کنیم.

گفتنی است عملیات «کربلای ۴» سوم دی ماه ۱۳۶۵ با رمز مبارک «محمد رسول الله (ص)» در جبهه جنوب از جزیره «مینو» در آبادان، غرب خرمشهر، جزیره «ام الرصاص»، «ام البابی»، جزیره «بوارین»، جزیره ماهی و منطقه پنج ضلعی در شلمچه آغاز شد، عملیاتی بسیار پیچیده و سخت که هدف نهایی آن تصرف شهر «ابوالخصیب» واقع در جنوب اروند رود و محاصره نیروهای مستقر در شبه جزیره فاو و تهدید بصره از جنوب بود.

پایان پیام/ 130