برگزاری رویداد نمایشی «جان‌‌فدا» در مساجد استان تهران

برگزاری رویداد نمایشی «جان‌‌فدا» در مساجد استان تهران

تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱
رویداد نمایش بچه‌های مسجد با عنوان «جان‌فدا» به مناسبت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، در سطح مساجد استان تهران در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از حوزه هنری، «نیما بیگلریان»، دبیر رویداد نمایش بچه‌های مسجد «جان فدا» گفت: در این رویداد که به منظور گرامی‌داشت سومین سالگرد شهادت سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود؛ ده‌ها نمایش بازبینی شدند و در نهایت قرار شد ۱۴ نمایش برگزیده در نوبت ظهر و عصر در ۱۰۰ مسجد در سطح استان تهران اجرا شوند.

 

وی ادامه داد: هم وجهه اجتماعی و هم فردی حاج قاسم قابلیت تصویرسازی دارد و قدم گذاشتن در این عرصه باید با عشق و ایمان باشد که خوشبختانه مردم ما فارغ از هر گونه گرایشی، سردار دل‌ها را دوست دارند و ایشان حتی در سطح بین الملل هم محبوبیت خاص خود را دارد.

 

دبیر رویداد مردمی تئاتر بچه‌های مسجد «جان فدا» همچنین با اشاره به موضوعات این رویداد گفت: رشادت‌ها و زندگینامه سردار سلیمانی، نقش مسجد در طول انقلاب اسلامی، مدافعان حرم، ایثارگری و شهادت در طول انقلاب اسلامی، نقش عاشورا در فرهنگ‌سازی شهادت و ایثارگری دفاع مقدس، شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران هشت سال جنگ تحمیلی از موضوعات این رویداد است.

 

وی افزود: تلاش ما این است به واسطه‌ این رویداد بتوانیم اتفاقات کاربردی و موثری را رقم بزنیم، چرا که هنر بهترین ابزار برای معرفی است و شاید عرصه‌های دیگر نتوانند ابعادی را که هنر نشان می دهد، نمایان کنند.

 

دبیر رویداد مردمی تئاتر بچه‌های مسجد «جان فدا» خاطرنشان کرد: آثار هنرمندان از ۱ تا ۳ دی ماه بازبینی شدند و در نهایت ۱۴ نمایش برای اجرا در مساجد استان تهران انتخاب شدند. بر این اساس نمایش‌های ویژه خواهران پس از نماز ظهر و نمایش‌های ویژه برادران پس از نماز عصر در ۱۰۰ مسجد در شهرهای پاکدشت، شهرقدس، بهارستان، رباط کریم، پرند، اسلامشهر و پیشوا به همت حوزه هنری استان تهران از تاریخ ۹ لغایت ۱۳ دی ماه، اجرا می شود.

پایان پیام/ 40