فعالیت بیش از ۸۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان یزد

فعالیت بیش از ۸۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان یزد

تاریخ انتشار : ۱۲ دی ۱۴۰۱
رستگاری از فعالیت بیش از ۸۵۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در سطح استان یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در یزد محسن رستگاری سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد امروز در دیدار با احسان عابدی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد گفت: مجموعه کانون مساجد در سطح استان ۸۵۰ کانون دارد که ۴۰۰ کانون در سطح یزد هستند.

 

وی افزود: یکی از اهداف اطلاع رسانی برنامه های کانون ها، ارایه فعالیت ها در جامعه و معرفی به فعالیت مساجد است که به صورت مظلومانه و دست خالی انجام می شود.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون های مساجد یزد ادامه داد: ما در استان طرح ها و فرایندهایی را دنبال می‌کنیم که ساماندهی کانون ها، رویداد فهما، طرح استانی طراوت، طرح سفیران اجتماعی از جمله این اقدامات است.

 

وی گفت: ما در استان در زمینه ساماندهی فرایندها را به صورت مجازی دنبال می‌کنیم و در کنار فعالیت های فیزیکی، کانون ها می‌توانند از طریق مجازی نیز درخواست تاسیس و ساماندهی را انجام دهند.

 

رستگاری ادامه داد: ما در استان شبکه بالقوه ای از کانون ها و مساجد داریم که باید آنها را فعال کنیم.

 

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح استانی طراوت گفت: این طرح در فاز اول در ۳۰ مسجد استان برگزار شد و امیال نیز فاز دوم آن در حال اجرا است.

 

رستگاری بیان کرد: طرح ملی فهما نیز از دیگر اقدامات ما است که در سه شبستان و ۱۲ رواق دنبال می شود و کانون ها می‌توانند در قالب امتیاز فعالیت های خود را رصد کنند.

 

وی افزود: طرح سفیران اجتماعی نیز از دیگر طرح های ما است که در آن با نگاه آسیب های اجتماعی در مساجد هسته هایی تشکیل می شود.

 

رستگاری ادامه داد: در این طرح مربیان شاخص های خانواده موفق ایرانی اسلامی را ارایه میکنند و بر اساس ارزیابی، آسیب ها شناسایی و به هسته های اجتماعی در جهت حل مشکلات معرفی می شوند.

 

رستگاری ادامه داد: ما این طرح را در پنج شهرستان استان برگزار کردیم که در تلاش هستیم تا به صورت کشوری نیز برگزار کنیم.

پایان پیام/ 449