مسابقه نقاشی به مناسبت گرامیداشت شهید سلیمانی در کانون «منتظران ظهور» کازرون

مسابقه نقاشی به مناسبت گرامیداشت شهید سلیمانی در کانون «منتظران ظهور» کازرون

تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۴۰۱
شفیعی از برگزاری مسابقه نقاشی«من سلیمانی ام» به مناسبت گرامیداشت یاد سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی توسط کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون خبر داد.

محمدجعفر شفیعی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید سلیمانی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: سردار سرافراز شهید حاج قاسم سلیمانی یکی از افتخارات دوران جنگ تحمیلی و جبهه مقاومت است که باید با برنامه های فرهنگی شخصیت والای ایشان به نسل حاضر بویژه نوجوانان و جوانان معرفی شود.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون با تاکید بر اهمیت روز مقاومت و جایگاه سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی در بین مردم افزود: مکتب مقاومت در سه دهه اخیر به شخصیت محوری یعنی سردار سلیمانی گره خورده و نماد و الگوی این راهبرد موفق، انقلاب اسلامی است.

وی از جایگاه و اهمیت هنر و تأثیر آن در عرصه های مختلف و زمان های متفاوت در طول تاریخ سخن گفت و خاطر نشان کرد: زبان هنر یکی از مؤثرترین و موفق ترین شیوه برای انتقال مفاهیم و ارزش ها در راستای تبیین و نهادینه کردن ارزش های انقلاب اسلامی در میان اقشار مختلف مردم است.

شفیعی با اشاره به اینکه هنر می‌تواند به افزایش سرمایه اجتماعی و امیدافزایی در جامعه کمک کند، تصریح کرد: استفاده از ابعاد مختلف شخصیت شهید حاج قاسم سلیمانی برای هم افزایی و انسجام در حوزه های مختلف فرهنگی و هنری و ارائه آثار برای الگوسازی از شهید سلیمانی از اهداف برگزاری این مسابقه فرهنگی هنری است.

وی، عناوین و سرفصل‌های پیشنهادی مسابقه نقاشی «من سلیمانی ام» را «حاج قاسم قهرمان ایران»، «حاج قاسم الگوی ما»، «حاج قاسم پدر مهربان»، «حاج قاسم مرد میدان»، «حاج قاسم زنده جاوید»، «حاج قاسم و مردمی بودن» و «میثاق با حاج قاسم» عنوان کرد و یادآور شد: افراد علاقمند به شرکت در این مسابقه در گروه سنی7 الی 16 سال می توانند آثار خود را حداکثر تا 20 دی ماه 1401 با مشخصات کامل به جی میل کانون به آدرس montazerankazeroon@gmail.com ارسال کنند.

شفیعی در پایان گفت: به 5 نقاشی برتر جوایز نفیسی توسط کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون اهدا خواهد شد.

پایان پیام/ 130