دعوای جهانی بین حق و باطل بر سر تصرف مساجد است/ جهاد تبیین اولویت مسجدی‌ها باشد

دعوای جهانی بین حق و باطل بر سر تصرف مساجد است/ جهاد تبیین اولویت مسجدی‌ها باشد

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱
آیت‌الله قائم‌مقامی با بیان‌اینکه دعوای جهانی بین حق و باطل بر سر تصرف مساجد است، گفت: مساجد باید در این دعوا نقش تبیین‌گر داشته باشند؛ ما قائل به مسجد سکولار که در دعوای حق و باطل تنها نظاره‌گر باشد، نیستیم.

آیت‌الله «سیدمحمد قائم مقامی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش اثرگذار مساجد در جامعه‌‌پردازی و تمدن‌سازی، اظهار کرد: جایگاه مساجد به قدری اهمیت دارد که دعوای جهانی بین حق و باطل بر سر تسلط و تصرف مساجد است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: دشمنان به تاثیرگذاری مساجد واقف هستند، به همین دلیل تلاش  می کنند خانه های خدا را کم‌رونق کنند. بنابراین در فتنه ها و هیاهوی رسانه ای که دشمنان با ابزارهای تبلیغاتی خود ایجاد می کنند، مساجد به عنوان پایگاه دین و انقلاب می توانند در تبیین و تحلیل حقایق اسلام و انقلاب نقش اثرگذار ایفا کنند.

 

وی تاکید کرد: ما قائل به مساجد سکولار که در دعوای حق و باطل تنها نظاره گر باشند، نیستیم بلکه این پایگاه اثرگذار مقدس باید در برهه ها و بحران های مختلف نقش تبیین‌گری را در اولویت کار قرار دهد، از این رو ضرورت دارد، اهل منبر و ائمه جماعات با زبان روز و با شیوه علمی نسبت به جهاد تبیین اهتمام نشان دهند.

 

آیت الله قائم مقامی در ادامه تصریح کرد: با نگاه به تاریخ اسلام و نقش حضرت فاطمه(س) پس از رحلت نبی مکرم اسلام(ص) می بینیم که هیچ کس مانند آن حضرت(ع) جایگاه امامت را نشناخت و هیچ فردى همانند ایشان در راه تبیین امامت و دفاع از امام خویش تلاش نکرد، به طوری که با بیان خطبه‏ هاى آتشین و روشنگرانه،همراه با منطق و استدلال مقام امامت را آشکار و اثبات ساخت و در این مسیر جانش را نیز ایثار کرد.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان خاطرنشان کرد: ائمه جماعات و اهل منبر با الگوبرداری از حضرت فاطمه(س) وظیفه خطیری در آشنا کردن مردم نسبت به جایگاه و عظمت ولی فقیه، ولایت مداری و وحدت آفرینی دارند که باید با شیوه های عالمانه، مصلحانه و مشوقانه به این وظیفه خطیر عمل کنند.

 

پایان پیام/ 40