استمرار عرض ارادت مسجدی‌ها به سردار دل‌ها/ تبیین نقش مسجد در مبارزه با جریان تکفیر

استمرار عرض ارادت مسجدی‌ها به سردار دل‌ها/ تبیین نقش مسجد در مبارزه با جریان تکفیر

تاریخ انتشار : ۱۴ دی ۱۴۰۱
مراسم بزرگداشت سردار سلیمانی که از چند روز قبل در مساجد آغاز شده همچنان به یاد و نام سردار دل‌ها و با محوریت تبیین سیره مسجدی ایشان و الزامات مسجدی در تدوام و گسترش مکتب سیلمانی ادامه دارد و با شور دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مراسم بزرگداشت سومین سالگرد درگذشت شهید حاج قاسم سلیمانی، در مساجد مختلف برگزار شد و طی آن سخنرانان ضمن تبیین ابعاد مختلف شخصیت سردار دل ها، درباره روحیه مسجدی وی سخن گفتند.

 

مساجد همیشه میدان دار مبارزه با استکبار و دفاع از انقلاب بودند

 

 

 

بنا بر این گزارش، سردار سرتيپ پاسدار «ايرج مسجدی» در مسجد جامع اصفهانک تهران (واقع در تهران، بزرگراه شهید محلاتی، بعد از بزرگراه امام علی علیه الاسلام، محله اصفهانک) با بیان اینکه عزت و استقلال و سربلندی ملت ایران در سطح جهان، نتیجه ایستادگی مردم و شهامت و شهادت عزیزان ما است، اظهار کرد: مرور همه اتفاقاتی که طی حدود ۴۴​ سال گذشته در کشور گذشت، نشان می دهد که مساجد همیشه میدان‌دار مبارزه با استکبار و دفاع از انقلاب بودند.

 

دستيار و مشاور فرمانده نيروی قدس افزود: سردار سلیمانی یکی از همین نیروهای مسجدی است که هم در دل مسجد تربیت شد و هم از مساجد برای فریاد بر سر استکبار و جریان های تکفیری استفاده کرد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه دشمنانی داریم که انقلاب اسلامی را نمی پذیرند، گفت: دشمنان توان مشاهده قدرت، استقلال و پیشرفت ما را ندارند به همین دلیل اقدام به ترور بهترین فرزندان ملت ایران همچون حاج قاسم سلیمانی کردند.

 

مسجدی ها اجازه ندادند و نخواهند داد استقلال ملت ایران مخدوش شود

سردار مسجدی گفت: دشمن نمی خواهد ملت ایران روی پای خود بایستد و بدون وابستگی به ابرقدرت ها، عمل کند. مسجدی ها همان کسانی هستند که اجازه ندادند و نخواهند داد این استقلال ملت ایران مخدوش شود. البته همه ملت ایران دشمن را ناامید می کنند و ما با الهام از شهید سلیمانی، استقلال و آزادی و عدم وابستگی به شرق و غرب را حفظ خواهیم کرد.

 

وی تاکید کرد: دشمنان سه مرحله را برای جلوگیری از ایران قوی دنبال کردند. ابتدا جنگ نظامی که در مقابله با این اقدام، همه ملت ایران با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و با محوریت میدانی مساجد، متحد شدند. مرحله دوم، محاصره، تحریم و فشار اقتصادی است که در این زمینه نیز موفق نخواهند بود. البته مشکلاتی همچون گرانی و تورم برای ما ایجاد کردند ولی با اتکای مردم به توانمندی های خود، در این زمینه نیز به نتیجه مطلوب خود نرسیدند.

 

سردار مسجدی اضافه کرد: جنگ روانی و متمرکز شدن در فضای مجازی، مرحله سوم بود که در این اقدام به دنبال تضعیف ایمان و تخریب اراده و روحیه مردم بودند و با شایعه پراکنی و دروغ گویی کار خود را پیش بردند که ما نباید بگذاریم اعتقادات مان تحت تاثیر این دروغ ها و شایعات شود. در این زمینه نیز مساجد باید تلاش بیشتری کنند تا نسل جوان تحت تاثیر رسانه های دروغگوی دشمن قرار نگیرند.

 

جهاد تبیین وظیفه خطیر مسجدی‌ها است

 

 

 

 

به گزارش شبستان، حجت الاسلام والمسلمین «غلامرضا مصباحی مقدم» نیز در مسجد امام رضا (ع) شهرک اکباتان با بیان اینکه شهید سلیمانی ضمن اینکه مردم میدان و مبارزه مسلحانه با دشمنان بود، اهل جهاد تبیین نیز بود، گفت: امروز وظیفه خطیر همه به ویژه مسئولان کشور، خطبای دینی، ائمه جماعات مساجد و بسیجیان در سراسر کشور تبیین است.

 

این عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: شهید سلیمانی در مسیر تبدیل شدن به یک شخصیت مثال زدنی و الگو برای همه، گام به گام قدم برداشتند و در اولین گام، در مساجد کرمان حاضر می شد و از ایشان می توان به عنوان یک نخبه مسجدی نام برد.

 

بنا بر این گزارش، حجت الاسلام والمسلمین دکتر هاشمیان نیز در در مسجد جامع غدیر خم (واقع در تهران، پاسداران، خیابان شهید کشور، خیابان مسجد جامع) با بیان اینکه درس بزرگ زندگی شهید سلیمانی برای ما اخلاص و عدم تلاش برای به شهرت رسیدن است، گفت: البته اهالی مساجد همین راه و رسم را به خوبی یاد گرفتند و به همین دلیل است که مساجد هم در دوره کرونا و هم در مقابله با اغتشاشات چند ماه گذشته، در نهایت گمنامی جهاد کردند.

 

این استاد حوزه علمیه و دانشگاه و نویسنده افزود: شهید سلیمانی راه و رسم انقلابی بودن و ولایت مدار بودن را از ائمه جماعات مساجد یاد گرفت بنابراین ائمه جماعات تا این حد می توانند اثرگذار باشند.

 

وی اضافه کرد: سردار سلیمانی همه زندگی خود را وقف اسلام کرد و خداوند نیز محبت او را در دل دوستان و هیبت و ترس از او را در دل دشمنان قرآن و اهل بیت (ع) انداخت. ما نیز اگر برای خدا و فقط برای رضای خدا کار کنیم، به این مرحله می رسیم. حاج قاسم ولایت عملی داشت و ایمان به ولایت صرفا بر زبان ایشان جاری نمی شد.

 

یادآور می شود، برنامه های مساجد در بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی با حضور چهره های برجسته فرهنگی و دینی و شخصیت های نظامی و سیاسی همچنان ادامه دارد.

 

 

 

 

مسجد الله

 

 

مسجد الله (واقع در شهرک اکباتان، کوی بیمه، میدان شهید سالاری) امشب (چهارشنبه، چهاردهم دی ماه) میزبان سخنرانی سردار کمالی از فرماندهان نیروی زمینی سپاه است. در این مراسم، روح الله حیدرزاده، مداحی، استاد کاوند، شعرخوانی و گروه تواشیح، اجرا دارند. ضمنا از کتابی درباره زندگی نامه شهید سلیمانی رونمایی می شود.

 

 

مسجد روحانی

جمعه، شانزدهم دی ماه مسجد روحانی (واقع در تهران، خیابان هفده شهریور، خیابان شهید حدادعادل) مراسم بزرگی در بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی، دبیر جامعه مبلغین برگزار می کند. تندیس حاج قاسم و جایگاه سنگ قبر ایشان در کرمان، در مقابل مسجد روحانی در همان روز جمعه نصب می شود. به گفته حجت الاسلام والمسلمین سید محسن علم الهدی، امام جماعت مسجد روحانی، هفت مسابقه کتابخوانی با موضوع زندگینامه حاج قاسم توسط پایگاه بسیج این مسجد برگزار شد که در روز شانزدهم دی ماه از برگزیدگان آن تقدیر به عمل می آید.

 

بنا بر این گزارش، بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی به دلیل علاقه بی‌مثال ملت ایران به آن شهید پرافتخار محدود به شب و روز شهادت فرمانده فقید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نمی شود بلکه از چند روز پیش این گرامیداشت ها آغاز شده و حداقل تا شانزدهم دی ماه در مساجد کشور ادامه دارد.

 

پایان پیام/ 9