تمدن نوین اسلامی از بستر مسجد ساخته می‌شود

تمدن نوین اسلامی از بستر مسجد ساخته می‌شود

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام تک‌فلاح با تاکید بر لزوم تبیین دستاوردهای انقلاب در مساجد و توسط مسجدی‌ها، گفت: دستیابی به تمدن نوین اسلامی از بستر مسجد ممکن می‌شود؛ امام مسجد باید امام محله و پیگیر امور مردم در خانه‌های خدا باشد.

حجت الاسلام «یاسر تک‌فلاح»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به نقش اثرگذار مساجد در بصیرت افزایی و جهاد تبیین، اظهار کرد: در حال حاضر به دلیل تهاجم فرهنگی دشمن و تاثیرگذاری شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، ائمه جماعات و اهل منبر در آگاه سازی و زدودن غبار فتنه در میان مردم رسالت بزرگی بر عهده دارند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) با بیان اینکه دستیابی به تمدن نوین اسلامی از مجرای مساجد امکان پذیر است، تصریح کرد: مساجد در نگاه اول برای اقامه نماز و عبادت بنا شده اند، اما با توجه به نیازهای روز جامعه در ابعاد سیاسی، فرهنگی،حقوقی و اجتماعی هم می توانند اثرگذار باشند، بنابراین باید از ظرفیت های مساجد در همه ایعاد استفاده کرد.

 

حجت الاسلام تک‌فلاح با بیان اینکه مساجد باید در همه محورها اثرگذار باشند، ابراز کرد: امام مسجد باید امام محله و با مردم همراه و همدل باشد، در این صورت است که مردم تمام مشکلاتشان را از مساجد پیگیری و حل و فصل می کنند.

 

وی تاکید کرد: یکی از عوامل موفقیت مساجد و اهل آن، این است که امام مسجد به منازل، مدارس و کسبه اطراف مسجد توجه داشته و پیگیر امور و مشکلات آنها باشد، این موضوع زمانی محقق می شود، که ارکان و متولیان مساجد به عنوان بازوان اجرایی امام جماعت با هم تعامل و همکاری داشته و پیگیر مسائل دینی، سیاسی، تربیتی، اخلاقی و اجتماعی مردم در خانه های خدا باشند.

 

امام جماعت مسجد حضرت زینب(س) (واقع در بلوار ستاری، بلوار فردوس غربی) بر لزوم حضور مسئولان در مساجد و بین مردم تاکید کرد و گفت: خوشبختانه، امروز همه مساجد ظرفیت و امکانات لازم برای فراهم کردن حضور مسئولان را دارا هستند، بنابراین مسئولان باید از ظرفیت خانه های خدا برای برقراری ارتباط با مردم استفاده کنند.برخی از مدیران تنها در زمان انتخابات به یاد ظرفیت مساجد می افتند، در حالی که خدمات دولت به مردم باید در این پایگاه اثرگذار دینی ارایه شود، تا مردم به این پایگاه جامع الابعاد اعتماد کنند.

 

عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی(ره) همچنین بر لزوم بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی در مساجد تاکید و خاطرنشان کرد: در عصر حاضر دشمنان با هجمه ها،شبهات و جنگ نرم فرهنگی به دنبال تخریب اعتقادات و باورهای نسل جوان هستند،ضرورت دارد که مساجد نسبت به موضوع جهاد تبیین اهتمام ویژه داشته باشند و دستاوردهای نظام اسلامی در محورهای پزشکی،نظامی،علمی،فرهنگی،خودکفایی و دیگر بخش ها را به صورت چهره به چهره و در قالب پرسش و پاسخ تبیین کنند.

پایان پیام/ 40