بزرگداشت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در کانون «الزهرا (س)» جهرم

بزرگداشت سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در کانون «الزهرا (س)» جهرم

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱
حضوری از برگزاری ویژه برنامه های سالروز وفات حضرت ام البنین (س) در کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» جهرم خبر داد.

محمد حضوری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: همزمان با سالروز وفات حضرت ام البنین (س)، آیین عزاداری و سوگواری به همت نوجوانان مسجدی در کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» جهرم برگزار می شود.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» جهرم به برنامه های این مراسم اشاره کرد و افزود: سخنرانی و مرثیه خوانی از برنامه های این آیین است که توسط حجت الاسلام «مهدی نجفی» و نوای «فرشید میرزایی» انجام می شود.

 

وی بیان کرد: همچنین در این مراسم که با حضور دانش آموزان، نوجوانان و نونهالان مسجدی برگزار می شود، «علیرضا اعظمی» ذاکر نوجوان این کانون فرهنگی هنری نیز به نوحه خوانی می پردازند.

 

حضوری عنوان کرد: این مراسم روز پنجشنبه ۱۵ دی ماه از ساعت ۱۹ در کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» جهرم برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مراسم دیگری که همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در این کانون فرهنگی هنری برگزار می شود، حجت الاسلام «نسابه» امام جماعت مسجد در رثای ام البنین (س) سخنرانی می کند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «الزهرا (س)» جهرم در پایان از عموم نوجوانان و نونهالان دعوت کرد با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در این آیین حضور به هم رسانند.

 

به گزارش شبستان، «فاطمه بنت حِزام» مشهور به «اُمّ‌الْبَنین» (درگذشته ۶۴ق) از همسران امام علی (ع) و مادر عباس (ع)، عبدالله، جعفر و عثمان بود که هر چهار تن در روز عاشورا به شهادت رسیدند.

 

 پس از واقعه کربلا، «ام البنین» به همراه نوه‌اش «عبیدالله بن عباس بن علی» و جمعی از مردم مدینه روزهای زیادی را در قبرستان «بقیع» برای امام حسین (ع) و فرزندانش سوگواری می‌کردند؛ مدفن ام البنین در قبرستان «بقیع» است.

 

عالمان شیعه شجاعت، فصاحت و علاقه‌ ام‌البنین به اهل بیت (ع) به‌ویژه امام حسین (ع) را ستوده و از او به نیکی و بزرگی یاد کرده‌اند.

 

 به گفته شهید ثانی و مقرم، «ام‌البنین» نسبت به خاندان پیامبر، محبت شدیدی داشت و خود را وقف خدمت به آنان کرده بود؛ به همین دلیل اهل بیت نیز برای او احترام ویژه قائل بودند و در روزهای عید، نزد او می‌رفتند.

 

پایان پیام/ 691