برگزاری مراسم شب شعر «بصیرت، انتظار و مقاومت» در کانون «منتظران ظهور» کازرون

برگزاری مراسم شب شعر «بصیرت، انتظار و مقاومت» در کانون «منتظران ظهور» کازرون

تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۴۰۱
مراسم شب شعر «بصیرت، انتظار و مقاومت» به مناسبت گرامیداشت سومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی با حضور شاعران آئینی در کانون فرهنگي هنري «منتظران ظهور» کازرون برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، محمدجعفر شفیعی، ضمن بزرگداشت سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی گفت: رسالت شاعران در ترویج و گسترش مکتب شهید سلیمانی بسیار مهم و ضروری است و باید توجه داشت که انتقال این مکتب ناب اسلامی به نسل نوجوان و جوان و انقلابی بدون داشتن استراتژی مناسب و هدفمند، ممکن نیست و در این زمینه باید فعال تر عمل کرد.

مدیر کانون فرهنگی هنری «منتظران ظهور» کازرون به اهمیت استفاده از زبان هنر در تبیین مسائل روز پرداخت و افزود: امروز با استفاده از زبان هنر و هنرمندان توانمند به خوبی می توان به جهاد تبیین در فضای حقیقی و مجازی پرداخت.

وی با بیان اینکه شعر در توسعه فضایل اخلاقی در سطح جوامع برجسته و حائز اهمیت است، خاطر نشان کرد: یکی از عرصه هایی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است، نیاز به سردارانی همچون شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه جنگ نرم است.

شفیعی، بهترین بستر برای انتقال مکتب سردار سلیمانی به نسل نوجوان و جوان امروزی را زبان هنر دانست و تصریح کرد: هنرمندان باید با هنر خود مکتب سلیمانی را تکثیر و در اذهان ماندگار کنند، هر چند که عزت سردار دلها خدایی و در حال انتشار جهانی بوده بطوری که مردم امروز تشنه فرهنگ مقاومت هستند و نسل نوجوان و جوان ما باید با این مکتب آشنا شوند تا فریب دروغ های مجازی دشمن را نخورند.

وی با بیان اینکه هنرمندان و شاعران می توانند به عنوان فرهنگ سازان و ایثارگران اهل قلم با تولید مفاهیم ارزشمند در این عرصه نقش آفرینی کنند، یادآور شد: امروز شاعران و زبان شعر باید پیام مردم ایران اسلامی و همچنین پیام شهدا و سردار دلها را در سراسر جهان طنین انداز نمایند و هیچ زبانی بهتر از زبان هنر نمی‌تواند این شخصیت بزرگ را توصیف کند.

شفیعی در خاتمه گفت: در این برنامه جمعی از شاعران سروده های خود را قرائت کردند و در پایان مراسم از شاعران با اهداء لوح سپاس تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

پایان پیام/ 130