بچه های مسجد برای عمران معنوی و فرهنگی این پایگاه دینی تلاش کنند

بچه های مسجد برای عمران معنوی و فرهنگی این پایگاه دینی تلاش کنند

تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۴۰۱
حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اهمیت انسجام و هم گرایی فعالان فرهنگی مسجد در راستای عمران معنوی و فرهنگی مسجد، گفت: امام جماعت و هیات امنا مسجد باید پویا و مستعد و خلاق باشد تا شاهد حضور حداکثر اقشار مختلف جامعه در این پایگاه دینی باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی امروز(۱۶دی) در نشست با نمازگزاران، امام جماعت، اعضای کانون فرهنگی هنری دارالسلام و هیات امنای مسجد دارالسلام (شکوهی) ساری ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت ام البنین(س) از این بانوی بزرگ بعنوان الگوی صبر و مقاومت یاد و اظهار کرد: این روز بعنوان روز تکریم مادران و همسران شهدا نامگذاری شده که می طلبد از این اسوه های صبر به درستی تجلیل بعمل آید.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران به اجرای طرح محله مسجد محور اشاره کرد و گفت: این طرح با محوریت امام جماعت مسجد و دیگر نهادهای فرهنگی نظیر کانون فرهنگی هنری،‌ پایگاه مقاومت بسیج خواهران و برادران، هیات امنا،‌ نمازگزاران و ...در محلات اجرایی شود قطعا ثمرات و برکات متعددی را خواهد داشت.

 

وی ضمن تحسین عملکرد مسجد دارالسلام ساری در حوزه های فرهنگی، اجتماعی، دینی و... بیان کرد: آبادانی مسجد محل را نورانی و آباد می کند.

 


حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه عمران مسجد فقط یه عمران ظاهری نیست بلکه باید عمران معنوی و فرهنگی نیز داشته باشد،‌افزود: زمزمه دعا،‌ قرائت قرآن، قرائت ادعیه ها، قامه نماز و ... در مسجد باید ساری و جاری باشد.

 


وی با اشاره به اهمیت انسجام و هم گرایی فعالان فرهنگی مسجد در راستای عمران معنوی و فرهنگی مسجد، گفت: امام جماعت و هیات امنا مسجد باید پویا و مستعد و خلاق باشد تا شاهد حضور حداکثر اقشار مختلف جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان و جوانان در این پایگاه دینی باشیم.
 


حجت الاسلام محمدی لائینی برلزوم فعال بودن پایگاه های مقاومت بسیج خواهران و برادران در مسجد تاکید کرد و افزود: امید است پویایی این مسجد به پویایی محل که در جنوب شهر ساری قرار دارد، منجر شود.

 


وی برلزوم بصیرت افزایی در بین بچه های مسجد تاکید کرد و خواستار توجه جدی به جهاد تبیین از فعالان فرهنگی مسجد دارالسلام (شکوهی) شد.
 

پایان پیام/ 286