«برای حسین(ع)»؛ روایت دیدنی از عشق بچه‌های مسجد به زائران اربعین

«برای حسین(ع)»؛ روایت دیدنی از عشق بچه‌های مسجد به زائران اربعین

تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۴۰۱
مستند «برای حسین(ع)» تولید کانون فرهنگی‌هنری «مصباح» روایت عشق و خدمت بچه‌های مسجد به زائران اربعین را به تصویر کشیده است؛ روایتی دیدنی از عشق آنها که قید همه چیز را زده و جذب مغناطیس کربلا شدند.

به گزارش خبرنگار مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مستند «برای حسین(ع)» همزمان با آیین تکریم از خادمان اربعین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، پنجشنبه، 15 دی ماه در جوار حرم حضرت فاطمه معصومه(س) رونمایی شد.

 

این مستند کاری است از کانون فرهنگی هنری «مصباح» که در جوار مسجد سیدالشهدا(ع) کرمان فعالیت می کند.

 

«اسماعیل نیک نفس»، مدیر بخش هنری کانون «مصباح» درباره تولید مستند «برای حسین(ع)»، اظهار کرد: این کانون مسجدی در سال 89 راه اندازی شد و از ابتدا رویکرد فعالیت آن پر کردن خلاءهای عرصه های فرهنگی هنری بود از این رو، بر رفع خلاء مسجدی و تولید آثار شاخص و فاخر در عرصه هنر متمزکر شد.

 

 

وی ادامه داد: همسو با این هدف کار را با سرود و تئائر آغاز کردیم، و در طول مسیر با انیمیشن و موشن‌گرافیک و کلیپ و ... ادامه دادیم و اکنون با ارتقای توانمندی بچه های مسجد سیدالشهداء(ع) در حوزه کار هنری، به عرصه تولید مستند و فیلم کوتاه ورود کرده ایم.

 

نیک‌نفس در ادامه بیان کرد: با توجه به فعالیت حرفه ایِ کانون فرهنگی هنری «مصباح» در حوزه مستندسازی، مقرر شد برای ایام اربعین مستندی ساخته شود که بنابر پیشنهادات مقرر شد موکب فاطمه‌الزهرا(س) بچه های مسجد مازندران سوژه ساخت این مستند باشد لذا کار را از شهرستان بابل شروع کردیم.

 

 

 

 

مدیر بخش هنری کانون «مصباح» ابراز کرد: از این رو، تقریبا به یک هفته در مازندران بودیم و بعد همراه عوامل و خادمان موکب به کربلا رفتیم و کار تصویربرداری در کربلا نیز دو هفته طول کشید.

 

وی درباره محتوای مستند «برای حسین(ع)» و کیفیت پرداخت به فعالیت موکب فاطمة‌الزهرا(س) در این مستند، بیان کرد: از ویژگی های موکب فاطمة‌الزهرا(س) همراهی مشاغل مختلف با آن بود، از پزشک و پرستار گرفته تا شیرینی‌پز و نانوا؛ مهم آنکه آنها وسایل کار را نیز با خود آورده بودند و صفر تا صد خدمات را شخصی به زائران اربعین ارائه می کردند.

 

 

 

نیک‌نفس تاکید کرد: همین عشق به خدمت و شور حضور، باعث شد خدمات مختلف در موکب فاطمة‌الزهرا(س) به زائران اربعین ارائه شود؛ برای مثال درمانگاه موکب با حدود ۶۰ پزشک و پرستار برای خواهران و برادر فعال بود، نانوایی و شیرینی‌پزی، خیاطی و آرایشگاه آن نیز به زائران خدمات می داد و در هر بخش از موکب صاحب شغلی مشغول به این خدمت رسانی بود. روزانه پنج هزار پرس غذا نیز میان زائران توزیع می شد.

 

 

 

 

وی اضافه کرد: مستند «برای حسین(ع)» در مدت زمان ۴۲ دقیقه می کوشد جلوه های عشق ۲۰ روزه صاحبان مشاغل مختلف برای خدمت به زائران اربعین را به تصویر بکشد اینکه چطور از همه چیز به عشق حسین(ع) و برای حسین(ع) گذشته اند.

 

 

 

مدیر بخش هنری کانون «مصباح» تاکید کرد: نکته مهم این همه فعالیت های موکب توسط بچه های مسجد انجام می شد و نزدیک به 200 نفر خادمان از آنها در دوران فعالیت موکب در آن مشغول به خدمت رسانی بودند. علاوه بر این، خدمات فرهنگی موکب فاطمة‌الزهرا(س) نیز در نوع خود جالب و اثرگذار بود مثل سخنرانی و مرثیه خوانی چهره های شاخص منبر و مداحی و اجرای نمایش های بچه های مسجد.

 

نیک‌نفس درباره عوامل تولید این مستند، بیان کرد: میلاد مانی زاده، مجید حاجبی و میلاد صادقی تصویربرداری، مجید حاجبی و میلاد صادقی تدوین و حسن نیک نفس دستیاری تصویر و صدابرداری «برای حسین(ع)» را انجام داده اند؛ کارگردانی کار نیز بر عهده من بود. مهم آنکه همه کار تولید این مستند توسط بچه های مسجد و اعضای کانون انجام شده است.

 

 

 

وی تصریح کرد: در حال رایزنی با شبکه های سراسری هستیم تا مستند «برای حسین(ع)» در مناسبت های مرتبط از آنها پخش شود.

 

بنابر این گزارش، کانون فرهنگی هنری مصباح در جشنواره های فیلم عمّار و روستا و عشایر موفق به کسب رتبه های برتر شده است و اکنون تولید کلیپ های کوتاه، موشن گرافیک و انیمیشن با موضوع آسیب های اجتماعی را دنبال می کند و برای سال 1402 ساخت فیلم بلند را در برنامه ریزی های خود قرار داده است.

پایان پیام/ 9