بزرگداشت علمیات «کربلای ۵» در کانون «دوستان آسمانی» برگزار می شود

بزرگداشت علمیات «کربلای ۵» در کانون «دوستان آسمانی» برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱
گواهیان گفت: آیین شب خاطره شهدای عملیات «کربلای پنج» همزمان با این عملیات غرورآفرین در کانون فرهنگی وهنری «دوستان آسمانی» برگزار می شود.

مسعود گواهیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، گفت: آیین بزرگداشت شهدای عملیات «کربلای پنج» در کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی»، همزمان با سالروز گرامی داشت این علمیات غرورآفرین برگزار شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری «دوستان آسمانی»، افزود: بزرگداشت این عملیات غرورآفرین هر سال به همت بچه های مسجد در این کانون فرهنگی هنری برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه امسال نیز این برنامه در سالروز عملیات «کربلای پنج» برگزار می شود، اظهار کرد: در این آیین، تعدادی از رزمندگان حاضر در این عملیات به خاطره گویی از شهدا و رزمندگان در جریان عملیات «کربلای پنج» می پردازند.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» عنوان کرد: این آیین روز دوشنبه ۱۹ دی ماه همراه با اقامه نماز مغرب و عشا در این کانون فرهنگی هنری برگزار می شود.

 

وی خاطرنشان کرد: عملیات «کربلای پنج» که یکی از بزرگترین عملیات‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی بود، در ۱۹ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ با رمز یازهرا (س) در منطقه‌ شلمچه‌ و شرق بصره‌ آغاز شد.

 

گواهیان عنوان کرد: این عملیات از جبهه جنوب شلمچه و شرق بصره در منطقه ‏ای به وسعت ۱۵۰ کیلومتر مربع، با هدف آزادسازی شلمچه، جزایر و مناطق شرق بصره، انهدام ماشین جنگی عراق، پاسخ دندان ‏شکن به شرارت‏ های دشمن در بمباران مناطق مسکونی، در سه مرحله با ۲۲ لشکر از سه قرارگاه آغاز شد و تا هشت اسفند به مدت 50 روز به طول انجامید.

 

 

پایان پیام/ 691