بیانیه کانون دانش‌پژوهان نخبه در محکومیت هتاکی نشریه شارلی‌ابدو

بیانیه کانون دانش‌پژوهان نخبه در محکومیت هتاکی نشریه شارلی‌ابدو

تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۴۰۱
کانون فرهنگی هنری دانش‌پژوهان نخبه در محکومیت هتاکی نشریه شارلی ابدو و دولت فرانسه به رهبر معظم انقلاب(دام ظلّه العالی) بیانیه ای را به سه زبان صادر کرد.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد؛ کانون دانش‌پژوهان نخبه در محکومیت هتاکی نشریه شارلی ابدو و دولت فرانسه به رهبر معظم انقلاب(دام ظلّه العالی) بیانیه ای صادر کرد.

 

بنابر این گزارش، متن این بیانیه به شرح ذیل است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

«وَ مَكَرُوا وَ مَكَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماكِرين‏»(قرآن مجید، سوره آل عمران، آیه ۵۴)

 

نشریه‌ی مبتذل شارلی ابدو که به هتّاکی علیه ارزش‌های ادیان مختلف و حتّی فرهنگ خود فرانسه معروف است و چندی پیش در اقدامی بی‌شرمانه ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) را هدف گرفته بود، این‌بار وقیحانه ساحت مرجعیت دینی بخش قابل توجّهی از مسلمانان جهان حضرت آیت‌الله العظمی سید علی خامنه‌ای(دام ظلّه‌العالی) را نشانه گرفته و موجب خشم عمومی میلیون‌ها مسلمان و انسان‌های آزاده در سرتاسر دنیا شده است.

آیت الله‌العظمی خامنه‌ای(دام ظلّه العالی) مرجع دینی بخش قابل توجّهی از مسلمانان جهان و رهبر انقلاب اسلامی است که بیش از چهل سال از طرفی با دولت‌های زیاده‌خواه و مستکبری مانند آمریکا و رژیم جعلی اسرائیل مبارزه کرده و از طرف دیگر در مقابل جریان‌های انحرافی و فریب خورده‌ی موجود در میان مسلمانان مانند داعش ایستاده است و این ایستادگی صادقانه، موجب شده روز به روز محبوبیت ایشان در میان آزادی‌خواهان و عدالت‌طلبان دنیا بیشتر شود. همچنین اندیشه‌های دقیق و متعالی ایشان به عنوان یک مرجع بزرگ دینی در زمینه‌ی آزادی، زنان و خانواده، صلح و امنیت، محیط زیست، حرمت شرعی تولید و نگهداری سلاح‌های کشتار جمعی و بسیاری موضوعات دیگر، موجب شده ایشان بیش از پیش به عنوان اندیشمندی فرهیخته مورد توجّه نخبگان و فرهیختگان دنیا و جهان اسلام قرار گیرد.(علاقه مندان می‌توانند برای آشنایی با اندیشه‌های ایشان به سایت چند زبانه‌ی khamenei.ir مراجعه کنند)

از آنجاییکه شناخته شدن آیت‌الله العظمی خامنه‌ای(دام ظلّه العالی) با منافع صهیونیست‌های منفور و جهانخوار حاکم بر دنیا همواره منافات داشته است لذا ایشان را در این چهل سال به صورت حداکثری در رسانه‌های بین‌المللی سانسور کردند. امّا از آنجاییکه امروز سیاست سانسور رو به شکست است، ترور شخصیتی ایشان شروع شده و هتّاکی نشریه‌ی شارلی ابدو در همین راستاست.

البته بدون شک متّهم و مقصّر اصلی این گستاخی‌ها دولت فرانسه است که به بهانه‌ی آزادی بیان اجازه‌ می‌دهد یک نشریه‌ی بی‌ارزش، بارها با توهین به مقدسات دیگران، به روان آن‌ها تعرض کرده و قلب بخش قابل توجهی از مردم دنیا را به درد آورد. البته این اوّلین بار نیست که فرانسه مقاصد شوم خود را پشت عناوین زیبایی مانند آزادی بیان و حقوق بشر پنهان می‌کند بلکه تجربه‌ی تاریخی ملّت ایران نشان می‌دهد، فرانسه بارها از این حیله برای ارتکاب جنایات و پیشبرد سیاست‌های غلط خود بهره برده است. پناه دادن به جلّادانی که دست آن‌ها آلوده به خون ۱۷ هزار ایرانی بی‌گناه بود، تجهیز نیروی هوایی صدام برای بمباران مردم مظلوم ایران در طی جنگ تحمیلی به این کشور و نقش‌آفرینی مستقیم سفارت این کشور در ایجاد اغتشاش در ایران در سال‌های ۱۳۸۸ و ۱۴۰۱، تنها بخشی از کارنامه‌ی اقدامات ننگین این کشور علیه مردم و انقلاب اسلامی ایران است.

بدون تردید کانون دانش‌پژوهان نخبه هتّاکی صورت گرفته و سکوت دولت فرانسه را قویّاً محکوم کرده و از ظرفیت نقش‌آفرینی نخبگان در دیپلماسی عمومی، برای روشنگری هرچه بیشتر افکار عمومی دنیا و به ویژه نخبگان و فرهیختگان استفاده خواهد کرد. همچنین این مجموعه‌ی مردمی از دولت‌های مسلمان و آزاده‌ی جهان می‌خواهد از تمام ظرفیت‌های خود برای پایان دادن به اینطور حرمت‌شکنی‌ و اهانت به مقدسات ملّت‌ها استفاده کرده و دولت فرانسه را به احترام گذاشتن به حقوق ملّت‌ها وادار کند.

 

۱۹ دی ۱۴۰۱

 

لینک بیانیه به زبان انگلیسی: https://kanoonnokhbeh.ir/?p=8046

لینک بیانیه به زبان فرانسوی: https://kanoonnokhbeh.ir/?p=8059

لینک بیانیه به زبان عربی: https://kanoonnokhbeh.ir/?p=8073

پایان پیام/ 9