تولید محتوای مرتبط با روز زن برای ائمه‌جماعات

تولید محتوای مرتبط با روز زن برای ائمه‌جماعات

تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱
حجت‌الاسلام ذاکر گفت: مرکز رسیدگی به امور مساجد با محور قرار دادن جایگاه والای زن در جامعه و محتوای مناسب برای پاسخگویی شبهات ایجاد شده از اتفاق‌های اخیر، یک بسته‌ فرهنگی و کاربردی برای ائمه جماعات تدوین کرده است.

 خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد به نقل از پایگاه تخصصی مسجد، حجت‌الاسلام «حجت الله ذاکر»، درباره محتوای تولید شده برای «روز زن»، از سوی مرکز رسیدگی به امور مساجد گفت: در چند ماه اخیر شاهد بروز یک رویکرد غیر انسانی و البته غربی، به عنوان مطالبه‌ بخش بسیار اندکی از جامعه به عنوان مطالبات زنان بودیم که مطالبه‌ اصلی و واقعی جامعه زنان ایران اسلامی نبوده و نیست. در پی آن برخی از افراد خود فروخته به این مطالبات کاذب دامن زدند و سعی کردند با ایجاد اغتشاش، امنیت کشور را بر هم بزنند. از این رو ضرورت دارد به برنامه‌های سالروز ولادت حضرت فاطمةالزهرا(س) و روز زن، به صورت ویژه توجه شود. چون هدف دشمن از این اتفاقات سست نمودن بنیان خانوده است.

 

وی افزود: معاونت فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد با در نظر گرفتن آنچه در این ماه‌ها اتفاق افتاد، با محور قرار دادن جایگاه والای زن در جامعه و محتوایی مناسب برای پاسخگویی به شبهات ایجاد شده از این اتفاق ها، یک «بسته‌ی فرهنگی و کاربردی» ویژه‌ برنامه‌های این روز فرخنده برای ائمه جماعات تدوین نموده است. امیدواریم امامان و اهالی مساجد با استفاده از این محتوا بتوانند از ترویج تفکرِ غلط و نگاه ابزاری نسبت به زن جلوگیری و جایگاه مقام زن را به عنوان رکن اصلی خانواده در جامعه تبیین نمایند.

 

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در ادامه افزود: برگزاری مراسم‌های جذاب و متنوع برای اقشار مختلف جامعه به خصوص برای قشر دانش آموز، می‌تواند در راه رسیدن به این هدف موثر باشد، چون هم نوجوانان از نشاط معنوی این مراسمات بهره‌مند ‌می‌شوند و هم ویژگی‌های شخصیتی و رفتاری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به عنوان الگوی بی‌نظیر در جامعه تبیین شود.

 

وی افزود: معاونت فرهنگی مرکز رسیدگی به امور مساجد، همچنین یک ویژه‌نامه‌ الکترونیکی با عنوان «مادر امت» در پایگاه تخصصی مسجد منتشر نموده است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی مرکز رسیدگی به امور مساجد در پایان خاطرنشان کرد: همچنین، در این ایام به منظور بازتاب فعالیت های شاخص مساجد، با هماهنگی ایجاد شده توسط این معاونت با سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، از فعالیت‌ها و برنامه‌های شاخص برخی از مساجد محوری گزارش تهیه و پخش ‌می‌شود.

پایان پیام/ 40