خدمات کانون فرهنگی هنری «زهرا ام‌الائمه(ع)» برای بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست

خدمات کانون فرهنگی هنری «زهرا ام‌الائمه(ع)» برای بانوان بی‌سرپرست و بدسرپرست

تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۱
ليائي، با اشاره به فعاليت‌هاي کانون «زهرا ام‌الائمه(ع)» در عرصه‌هاي مختلف گفت: رويکرد ما برگزاري دوره‌هاي آموزشي با هدف ايجاد اشتغال براي بانوان بي‌سرپرست و بدسرپرست نيازمند و همچنين جذب اقشار مختلف به مسجد است.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون‌های مساجد: «طاهره لیائی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به فعالیت‌های کانون فرهنگی هنری «زهرا ام‌الائمه» مسجد «ابوالحسن» تهران افزود: این کانون با 495 عضو فعال و فضایی بالغ بر 180 متر مربع از جمله مراکز فعال در سطح محله است.

مدیر کانون فرهنگی هنری زهرا ام‌الائمه ادامه داد: تلاش ما این است که با برنامه‌ریزی کلاس‌های متنوع  و جذاب زمینه جذب نسل جوان را به فعالیت‌های مسجدی فراهم کنیم که در این راستا انواع دوره‌های قرآنی، دینی و معارفی؛ کلاس‌های هنری و کارآفرینی به صورت مستمر با حضور اساتید هر رشته در محل کانون برگزار می شود.

وی گفت: کلاس‌های نهج‌البلاغه، طرح جامع قرآن، تدبر در قرآن، احکام، حفظ قرآن، روخوانی و روانخوانی، تربیت فرزند، همسرداری نوین، تبیین منظومه فکری رهبری، کلاس‌های هنری شامل خیاطی، ربان‌دوزی، مروارید دوزی و سرمه‌دوزی و جواهر دوزی، بافتنی و قلاب‌بافی ایرلندی، نقاشی روی پارچه، نقاشی روی بوم و آبرنگ از جمله دوره‌هایی است که به همت کانون «زهرا ام‌الائمه» برگزار و با استقبال مخاطبین مواجه شده است.

 


کلاس نهج البلاغه

کلاس طرح جامع قرآن

طرح سفیران اجتماعی

 

کلاس تربیت فرزند

کلاس همسرداری نوین


 

این فعال مسجدی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه کانون «زهرا ام‌الائمه» در سطح محله به عنوان یک مرکز فعال فرهنگی قرآنی شناخته شده است، تصریح کرد: از این جهت بسیاری از افراد نیازمند به ویژه بانوان بدسرپرست یا بی سرپرست برای شرکت در دوره‌های آموزشی به کانون معرفی می شوند تا پس از طی دوره‌ها، در زمینه اشتغال خانگی فعالیت کرده و کسب درآمد کنند.

 


کلاس خیاطی



کلاس نقاشی کودکان

 

لیائی در ادامه ضمن تاکید نسبت به برگزاری فعالیت های جذاب و شاد متناسب با روحیه نسل جوان جامعه در برنامه‌های مساجد گفت: جوان امروز نیازها و سلیقه متفاوتی نسبت به جوانان دهه‌های قبل دارد؛ باید با در نظر گرفتن این مساله تلاش کنیم تا فعالیت‌های فرهنگی، هنری و سرگرمی مناسب را در سطح مساجد برای جوانان تعریف کنیم تا از این رهگذر شاه حضور این نسل در مساجد باشیم.

 


اردو ویژه بانوان کانون زهرا ام‌الائمه

 

گفتنی است، کانون فرهنگی «زهرا ام‌الائمه» در تهران، اتوبان شهید محلاتی، جنب درمانگاه ولی الله، خیابان مشهدی رحیم ( زیبای شمالی) واقع شده است.

 

پایان پیام/ 9