نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران از موزه شهید رئوفی فرد بازدید کرد

نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران از موزه شهید رئوفی فرد بازدید کرد

تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱
نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران از موزه خلبان شهید محمدحسین رئوفی فرد در بیرجند بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، دکتر ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران به همراه حجت‌الاسلام علی محقی سرپرست ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از موزه خلبان شهید محمدحسین رئوفی فرد در بیرجند بازدید کردند.

 

این موزه به تدبیر خانواده در محل منزل شهید رئوفی فرد دایر شده است. مدال ها، درجه ها، لباس ها و لوازم شخصی شهید خلبان رئوفی فرد در این موزه به نمایش گذاشته شده است.


زنده یاد خلبان شهید محمدحسین رئوفی فرد در مهرماه ۱۳۳۴ متولد شد، دوران تحصیل را با موفقیت باتمام رساند و در سال ۱۳۵۳ وارد دانشکده افسری هوانیروز شد. وی دوران خلبانی را با بهترین درجات گذراند و در زمره خلبانان طراز اول هوانیروز قرار گرفت، در زمان حکومت نظامی رژیم پهلوی در اصفهان به پشتیبانی مردم پرداخت.


شهید رئوفی فرد جزو خلبانانی انتخاب شد که قرار بود چهار شهر بزرگ ایران را بمباران کنند اما شبانه فرار کرده و به آغوش خانواده پناه آورد و توسط رژیم ستمشاهی و غیاباً به اعدام محکوم شد، اما با پیروزی انقلاب اسلامی، به امر امام خمینی (ره) دوباره به ارتش بازگشت.


امیر خلبان شهید رئوفی فرد، بعد از انقلاب، داوطلبانه مأموریت های زیادی در نقاط مختلف کردستان انجام داد. وی در غائله کردستان و هنگام عزیمت به بانه و سردشت - ۱۰ اسفند ۱۳۵۸ - با هلی کوپتر کبری پیشاپیش سه هلی کوپتر دیگر در پرواز بود که با شلیک گروهک های داخلی مورد هدف قرار گرفت.


پیکر پاکش که ۴۲ روز در ارتفاعات برفی مانده بود، در ۲۳ فروردین ۱۳۵۹ توسط مردم محلی کشف و پس از شناسایی به زادگاهش منتقل شد. سر مبارک این شهید پس از ۶ ماه توسط همرزمانش به جسم مطهرش ملحق شد.

 

گفتنی است، دکتر ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ایران در این بازدید کارت شناسایی خود را به عنوان یک رزمنده جبهه مقاومت به این موزه اهداء کرد.

 

 

 

 

پایان پیام/ 70