برنامه های دهه فجر نشاط آور و امید آفرین باشند/ مساجد مساجد ظرفیتی برای مردمی کردن برنامه های دهه فجر

برنامه های دهه فجر نشاط آور و امید آفرین باشند/ مساجد مساجد ظرفیتی برای مردمی کردن برنامه های دهه فجر

تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱
حسین انجم شعاع گفت: برنامه های دهه فجر باید موجب تقویت روحیه شادی، نشاط امید آفرینی شده و با کیفیت باشند تا اثرگذاری لازم را در نوجوان و جوان ما ایجاد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، امروز (۲۱ دی ماه) حسین انجم شعاع در نشست توجیهی و هم اندیشی ستاد دهه فجر جنوب کرمان، گفت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی یک نهاد عمومی مردمی است که با استفاده از ظرفیت استان، شهرستان، بخش ها، شهرها و روستاها مناسبت های ملی و مذهبی را برگزار می کند و ردیف بودجه ای ندارد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان سیاست گذاری، هماهنگی و برنامه ریزی مناسبت های ملی و مذهبی را وظایف این شورا دانست و افزود: در این راستا از ظرفیت های تبلیغی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استفاده می کند.

 

وی از برگزاری نشست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با محوریت دهه فجر خبر داد و بیان کرد: در این راستا در استان کرمان ۲۴ کمیته ستاد دهه فجر تشکیل شده و در شهرستان های استان نیز بنا بر ضرورت تعداد این کمیته ها بیشتر و یا کمتر خواهد بود.

 

انجم شعاع ابراز کرد: رییس کارگروه کمیته مساجد جنوب کرمان می تواند با تشکیل کارگروه های شهرستانی برای برگزاری هر چه باشکوه تر مراسم دهه فجر برنامه ریزی کند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان سه عامل را رمز پیروزی انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: رهبری خردمندانه و حکیمانه امام راحل و در ادامه رهبری حضرت آیت الله خامنه ای (مدظله العالی)، حضور در صحنه، حمایت و پشتیبانی مردم و سوم باورهای دینی مردم موجب تحقق این مهم شد.

 

وی ادامه داد: همچنین این سه عامل رمز تداوم انقلاب اسلامی است و دشمنان نیز این سه مهم را هدف توطئه های خود قرار داده اند.

 

انجم شعاع تصریح کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تا به امروز هدف دشمنان از وارد کردن هجمه به جمهوری اسلامی ایران، تضعیف جایگاه ولی فقیه، جدایی مردم از ولایت و تضعیف باورهای دینی آنها بوده است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اظهار کرد: امروز دشمنان در جنگ شناختی به دنبال بدبین کردن مردم نسبت به انقلاب، فرهنگ شهادت، ولایت فقیه، نظام جمهوری اسلامی هستند.

 

وی با تاکید بر این که دشمنان باورهای دینی نسل نوجوان و جوان ما را هدف قرار داده اند، تاکید کرد: دشمنان می دانند اگر نوجوانان و جوانان ایرانی باورهای دینی داشته باشند به رغم مشکلات اقتصادی همچنان پای آرمان های انقلاب و نظام خواهند ایستاد.

 

انجم شعاع دشمن با استفاده از فضای مجازی و رسانه به دنبال تغییر باورهای نسل نوجوان و جوان ما است، اظهار کرد: دهه فجر فرصتی برای جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و کمیته های دانش آموزی دانشگاه ها و مساجد می توانند با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مورد فهم نوجوانان و جوانان، نسبت به تحقق این مهم گام بردارند.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان عنوان کرد: برنامه های دهه فجر باید موجب تقویت روحیه شادی، نشاط امید آفرینی شده و با کیفیت باشند تا اثرگذاری لازم را در نوجوان و جوان ما ایجاد کنند.

 

وی ابراز کرد: برای بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی می توان از ابزار هنر استفاده کرد و در این راستا  از برپایی نمایشگاه، تولید کلیپ، نماهنگ و موشن گرافیک بهره برد.

 

انجم شعاع با یادآوری این مطلب که جهاد تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی از تاکیدات مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: معلمین در مدارس و اساتید دانشگاهها می توانند ۱۰ دقیقه قبل از آغاز تدریس، درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی روشنگری کنند چرا که کلام معلم و اساتید برای نوجوان و جوان تاثیرگذار تر است.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان ادامه داد: مساجد ظرفیت خوبی برای مردمی کردن برنامه های دهه فجر هستند و می توان با استفاده از ظرفیت مساجد فعال، برنامه های دهه فجر را باشکوه برگزار کرد.

 

وی با بیان این مطلب که برنامه های دهه فجر باید برای نوجوانان و جوانان شور آفرین و خاطره انگیز باشد، اظهار کرد: روایتگری انقلاب اسلامی باید در دهه فجر انجام شود و در این راستا می توان کارگاه های آموزشی روایتگری برای دانش آموزان با فن بیان خوب برگزار کرد تا در دهه فجر با زبان بچه ها برای آنها روایتگری کنند.

 

انجم شعاع حضور پرشور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن را باعث ناامیدی دشمنان دانست، تصریح کرد: امسال باید در کنار تبلیغات محیطی از ظرفیت فضای مجازی نیز برای فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم استفاده کرد.

 

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کرمان اضافه کرد: امسال نیز در ۱۲ بهمن ماه سالروز ورود تاریخی امام خمینی (ره) به میهن اسلامی، ویژه برنامه های رژه موتوری و زنگ انقلاب اجرا می شود.

 

وی در خاتمه ضمن محکوم کردن اهانت نشریه فرانسوی، گفت: جمعه این هفته پس از اقامه نماز جمعه راهپیمایی مردمی در محکومیت اهانت این نشریه به مقام عظمای ولایت و دفاع از حریم عفاف و حجاب در سراسر استان برگزار می شود.

پایان پیام/ 586