دستاوردها و دغدغه‌های بانوان فعال کانون‌های مسجد

دستاوردها و دغدغه‌های بانوان فعال کانون‌های مسجد

تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱
بانوان فرهیخته کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دیدار با رئیس ستاد هماهنگی این کانون‌ها، با تشریح دستاوردها و فعالیت‌های خود، حمایت از فعالیت‌های کانونی را زمینه‌ساز کاهش مشکلات در سطح محلات دانستند.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، در آستانه سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) بانوان فرهیخته و فعال کانون های فرهنگی هنری مساجد صبح امروز (چهارشنبه، ۲۱دی ماه) با حجت الاسلام و المسلمین «کمال‌الدین خداداده»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور دیدار و گفتگو کردند.

 

این اولین دیداری بود که بانوان فرهیخته کانون های مساجد با رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور داشتند که بارش برف و افزایش ترافیک در تهران مانع برگزاری این دیدار و نشست صمیمی نشد و بانوان کانون ها حضور فعالانه در آن داشتند.

 

از ساعت هشت صبح بانوان یک به یک وارد سالن جلسات شدند، بعد از مدت ها برگزاری برنامه ها و جلسات به صورت مجازی به دلیل بیماری کرونا این اولین دیدار بانوان فعال کانون های مساجد است که در یک فضای حضوری همدیگر را ملاقات می کنند.

 

 

 

 

راس زمان اعلام شده جلسه آغاز می شود و حجت الاسلام خداداده برای این برنامه در سالن جلسات حضور می یابد، برنامه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و صلوات خاصه امام رضا(ع) آغاز می شود. پس از ارایه گزارش مشاور امور بانوان رئیس ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور از فعالیت های بانوان در کانون ها، بر اهتمام به موضوع جهاد تبیین در حوزه زنان و خانواده تاکید کرد.

 

این نشست صمیمی سپس با بیان صحبت های بانوان فرهیخته کانون های مساجد و شرح برنامه ها و فعالیت های زنان در کانون های مساجد ادامه می یابد.

 

 

 

 

اولین سخنران این نشست «زهرا باجلان»، مدیرکانون فرهنگی هنری عصر انتظار مسجد حضرت قائم(عج) پاکدشت بود که ضمن تشکر برای برگزاری این نشست گفت: خوشبختانه برنامه ها و حرکت های قابل توجهی در حوزه بانوان در دوره مدیریت جدید در کانون های مساجد کشور آغاز شده است که امید است استمرار داشته باشد. وی حمایت از کانون های مساجد را زمینه کاهش معضلات و آسیب های اجتماعی در محله دانست و از آن به عنوان یکی از دغدغه های مدیران کانون های مساجد یاد کرد.

 

 

 

 

وی خواستار تهیه و طراحی نرم افزارهای در حوزه کودکان و نوجوان و ارایه مد و لباس مناسب در سامانه بچه های مسجد شد و بر لزوم ارایه خط مشی و توجه به ایده ها و طرح های کانون های مساجد تاکید کرد.

 

سخنرانان بعد این نشست نیز فراهم کردن فرصت شغلی توسط کانون برای بانوان سرپرست خانوار، رونق حضور نوجوانان و جوانان در فعالیت های هنری، برگزاری دوره های تربیت معلم و مربی در کانون، انتشار کتاب های فاخر، برگزاری کنفرانس های علمی در کانون ها را نمونه ای از فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد دانستند و بر لزوم حمایت از نیروهای خلاق و مستعد در کانون های مساجد تاکید کردند.

 

 

 

 

«سیده معصومه موسوی»، مدیرکانون فرهنگی هنری منتظر موعود مسجد سیدالشهدا(ع) در گفت و گو با خبرنگار شبستان با اشاره به اینکه حضور بانوان در کانون های مساجد دستاوردهای بسیاری به همراه دارد، گفت: ایده پردازی و ارایه راهکاره ها و هموار کردن مشکلات توسط آنها در کنار برادران زمینه ساز تقویت کانون های مساجد می شود.

 

 

 

 

«زهرا دهقان‌نیر» مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای قلعه‌نو نیز در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اینکه ضرورت دارد، فعالیت های بانوان در حوزه کارهای فرهنگی مسجد و خانواده نقش مکملی دارد، تصریح کرد: اگر یک بانو در منزل به عنوان بانوی فرهیخته باشد و در تربیت فرزند نقش را به خوبی ایفا کند، در اجتماع هم می تواند این موفقیت ها را بروز و ظهور دهد.

 

 

 

پایان بخش این مراسم تقدیر از بانوان به مناسبت فرا رسیدن روز زن بود.

 

پایان پیام/ 40