کانون های مساجد گیلان میزبان عاشقان حضرت زهرا (س)/ از برگزاری جشن تا تجلیل از بانوان نمونه

کانون های مساجد گیلان میزبان عاشقان حضرت زهرا (س)/ از برگزاری جشن تا تجلیل از بانوان نمونه

تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۴۰۱
همزمان با فرا رسیدن میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) کانون های مساجد گیلان اقدام به برگزاری مراسم های جشن و سرور کردند.

به گزازش خبرگزاری شبستان از گیلان_مائده فلاحتکارضیابری؛

همزمان با سالروز طلوع سبز منتهای فضیلت و پاکی و بهار گلزار نبوی حضرت فاطمه زهرا(س)، مراسم جشن و سرور با حضور ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت درمساجد و کانون‌های فرهنگی هنری برپا است.

 

شهرستان‌های رشت، لاهیجان، اتزلی، صومعه‌سرا، ماسال، فومن، رضوانشهر و شفت دیار شیعیان و عاشقان اهل بیت(ع) در زاد روز ام ابیها حضرت فاطمه زهرا(س) در جشن و سرور است. مردم ولایتمدار با آذین بندی خیابانها و پخش شیرینی و برپایی مجالس شادی و مدیحه سرایی این فرخنده میلاد را جشن گرفته‌اند.

 

مساجد در شب و روز میلاد حضرت صدیقه طاهره(س) میزبان عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) شدند و با برپایی ویژه برنامه‌هایی این روز را به صاحب اصلی جشن امام زمان(عج) تبریک و تهنیت عرض کردند. سخنرانان و مداحان در مجالس میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) در مساجد، حسینیه‌ها، هیات‌ها و منازل به بیان مناقب و مدیحه سرایی این بانوی گرانقدر و اهل بیت(ع) می‌پردازند.

 

بسیاری از نوعروسان نیز در سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) پیوند خود را جشن گرفتند و بانوی دو عالم را الگوی زندگی مشترک و آغازین خود قرار دادند تا برکت نام حضرت زهرا(س) تا پایان عمر با آنها همراه باشد.

 

همچنین روز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) که به نام روز مادر نامگذاری شده است مردم نمازگزار، مسجدی و با صفای غرب گیلان با اهدای گل و هدایا از مادران شهدا و فداکار تجلیل می‌کنند.

 

کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با برگزاری ویژه برنامه‌ها و با پخش گل و شیرینی خود را در این جشن بزرگ سهیم می‌دانند و عاشقان بانوی آب و آینه خود را به مساجد، این مکان مقدس رسانده‌اند تا این میلاد میمون و خجسته را جشن بگیرند.

 

هادی رفعتی با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: خداوند بهترین مخلوق جهان را حضرت فاطمه زهرا (س) قرار داد و ما به این نتیجه می­ رسیم که اگر بخواهیم بهترین باشیم خدمت به خلق را سرلوحه امور خویش قرار دهیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری امام مهدی(عج) اباتر افزود:  مقام زن تا  آن جایی می­ تواند بالا برود که بتواند از انوار خفیه الهی بهرمند شود؛ پس استحقاق آن را دارد که بهترین مخلوق خدا در روی زمین باشد.

 

وی با بیان اینکه همزمان با سالروز ولادت حضرت زهرا(س) جشنی در مسجد جامع اباتر برپا می‌شود گفت: سخنرانی در باب فضائل حضرت زهرا (س) و مولودی خوانی از برنامه های این جشن باشکوه است.

 

رفعتی تصریح کرد: این جشن امشب(جمعه، 23دی) بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام خیرخواه امام جماعت مسجد جامع اباتر و مولودی خوانی مهدی امانی برپا می‌شود.

 

 

سیدمحمدحسین سیداخلاقی با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و روز مادر بیان کرد: هیئت روضه الحسین(ع) ماسال امروز(جمعه، 23دی) 2 برنامه ویژه خواهران و برادران را در دستور کار دارد.

 

مدیر اجرایی هیئت مذهبی روضه‌الحسین(ع) ماسال افزود: برنامه نخست با سخنرانی حجت الاسلام بهرام آزموده امام‌جمعه موقت شهرستان در دارالقرآن کوثر برگزار می‌شود.

 

وی با بیان اینکه این جشن مختص خواهران است گفت: این برنامه امروز ساعت 15:30 برگزار می‌شود و عموم خواهران می‌توانند در این برنامه شرکت کنند.

 

سیداخلاقی تصریح کرد: برنامه دوم روضه‌الحسین(ع) در منزل محمد صفری برگزار می‌شود که حجت الاسلام رضانژاد به عنوان سخنران مراسم و مهدی موید مولودی خوان هستند.

 

مدیر اجرایی هیئت مذهبی روضه‌الحسین(ع) ماسال خاطرنشان کرد: این مراسم امروز(جمعه، 23دی) ساعت 18:30 با شعرخوانی محمدصادق باقی زاده برگزار می‌شود.

 

 

غلامرضا گیل چالانی با گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت صدیقه طاهره(س) اظهار کرد: زنان جامعه اسلامی و ایرانی سیره عملی و علمی زندگی حضرت فاطمه(س) را الگوی خود قرار دهند .

 

فرماندار ماسال افزود: اسلام به زنان حقوق و امتیازاتی داده که او تحت هیچ دین و یا نظام قانونی دیگری از آنها برخوردار نبوده است.

 

وی گفت: مقام والای زن زیباترین واژه آفرینش و مؤثرترین عامل تربیت و سلامت روحی، روانی و جسمی فرزند، همسر و جامعه است.

 

گیل چالانی تصریح کرد: اهمیت پرداختن به موضوع زن ریشه در اهمیت نهاد خانواده دارد، چرا که نهاد مقدس خانواده رکن بنیادین اجتماع بشری است، اولین شرط داشتن جامعه‌ای سالم و پویا حفظ سلامت و پایداری خانواده است که این موضوع نیز در گرو نقش‌آفرینی سازنده زنان در خانواده است، اگر چنین نباشد بخش زیادی از هویت اجتماعی انسانی نابود می‌شود و در پی آن تلاش‌های فردی و اجتماعی بی‌ثمر و نافرجام خواهد ماند.

 

 فرماندار ماسال خاطرنشان کرد: جشن میلاد کوثر روز پنج شنبه در سالن شهید شیرازی ماسال با حضور بانوان ماسالی برگزار و از بانوان برتر در عرصه های فرهنگی۰، اجتماعی، اشتغالزایی و .. تجلیل به عمل آمد.

 

گفتنی است، در بیستم جمادی‌الثانی سال دوم بعثت، از پیامبر اکرم (ص) و خدیجه(س)، دختری پا به عرصه وجود نهاد، دختری که همتای علی(ع)، سر منشأ و ریشه سلسله امامت و ولایت، و الگوی تمامی مؤمنین و موحدین است، بانویی که گل سرسبد تمام بانوان عالم است.از امام صادق (ع) روایت شده است: فاطمه(س) در نزد خداوند ۹ اسم و لقب دارد: فاطمه، صدّیقه، مبارکه، طاهره، زکیه، راضیه، مرضیه، محدَّثه و زهرا.

 

حضرت زهرا(س) را نزد پیامبر احترامی عظیم بود بسی فراتر از احترام پدری به دخترش و این بگونه‌ای بود که حیرت دیگران را بر می‌انگیخت پیامبر(ص) با آن همه شأن و عظمت دست دخترش را می‌بوسید. از عایشه نقل کرده‌اند که: فاطمه (س) هر گاه بر رسول خدا(ص) وارد می‌شد برای او از جای خود بر می‌خاست و سر فاطمه را می‌بوسید و او را در جای خود می‌نشاند و هرگاه پیامبر نزد حضرت فاطمه می‌رفت تا وی را ملاقات کند با یکدیگر روبوسی می‌کردند و با هم می‌نشستند.

 

پیامبر اکرم (ص) گاهی نیز حضرت فاطمه (س) را پاره تن من، یک شاخه گل (ریحانه) و گاه، عزیزترین مردم در نزد خود مورد خطاب قرار می‌داد.

 

 

پایان پیام/ 526