بچه‌های مسجد در مقابله با جنگ ترکیبی به مدیریت فرهنگی و رسانه‌ای ورود کنند

بچه‌های مسجد در مقابله با جنگ ترکیبی به مدیریت فرهنگی و رسانه‌ای ورود کنند

تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۴۰۱
عضو شورای مرکزی قرارگاه عمار با بیان‌اینکه بچه‌های مسجد باید به عرصه مدیریت فرهنگی و رسانه‌ای ورود کنند، گفت: در اغتشاشات اخیر دشمن به دو نماد دین‌داری یعنی حجاب و مسجد حمله کرد و البته با محکومیت شدید مسجدی‌ها مواجه شد.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، اجتماع بزرگ اهالی مساجد منطقه ایران واقع در شهر تهران، امشب با حضور ائمه جماعات و بسیجیان و بچه های مساجد در مسجد فائق (واقع در تهران، خیابان هفته شهریور، خیابان شهید فیاض بخش) برگزار شد.

 

 

 

 

این گزارش می‌افزاید: حجت الاسلام والمسلمین «حمید رسایی» در ادامه این اجتماع بزرگ، با بیان اینکه در فتنه ۸۸ گروهی از مردم به دلیل بی‌بصیرتی در اعتراضات میدانی شرکت کردند، گفت: بخش اعظم همان مردم، وقتی وقایع برایشان روشن شدند و روشنگری صورت گرفت، راه خود را از فتنه‌گران جدا کردند.

 

 نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی افزود: فتنه ۸۸ حدود هفت هشت ماه طول کشید تا در روز عاشورا به مقدسات توهین کنند، اما در اغتشاشات سه چهار ماه اخیر دشمنان از روز اول، حرف آخر را زدند و مشخص شد با اصل دین و با اصل انقلاب و با اصل حیا و با اصل عفت مخالف هستند.

 

 عضو  شورای مرکزی قرارگاه عمار اضافه کرد: در سه چهار ماه اخیر، در کنار همه هجمه های دشمنان و دسیسه های استکبار جهانی، ضربه اصلی را ما از ضعف در مدیریت رسانه خوردیم.

 

 

حجت الاسلام رسایی در ادامه تصریح کرد: لذا ضرورت دارد نیروهای ارزشی به ویژه در مساجد و پایگاه های بسیج و کانون های فرهنگی هنری وارد عرصه مدیریت فرهنگی و رسانه‌ای شوند.

 

وی تاکید کرد: از زمان آغاز اغتشاشات اخیر چهار بار مردم در محکومیت آشوب‌ها و در برخی از مناسبت های ملی و انقلابی، به صورت میلیونی شرکت کردند که بچه های مسجد و هیئت ها در این اجتماعات حضور پررنگی داشتند.

 

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: مردم از اغتشاشات اخیر حمایت نکردند ولی باید ترسید از اینکه مردم ما که به گرانی ها و برخی مشکلات فرهنگی اعتراضات دارند، با صندوق رای قهر کنند. این مصیبت بزرگی است که باید مسئولان فکری برای آن کنند.

 

حجت الاسلام رسایی ابراز کرد: نکته بسیار مهم این است که اغتشاشات اخیر از جنس فتنه نبود و دشمن چون تصور می کرد کمکاری هشت ساله دولت قبل، مردم را آماده اقدام علیه نظام کرده است، از مرگ یک دختر خانم که کاملا مشخص شد رفتار نیروی انتظامی موجب مرگ وی نبوده، سوءاستفاده و این آشوب ها را ایجاد کردند.

 

وی ادامه داد: حجاب نماد دین‌داری است و مسجد نماد دیگری از دین‌داری؛ همچنان که عزاداری از نمادها و شعائر شیعه است لذا دشمن در اغتشاشات اخیر، سراغ حجاب و آتش زدن مساجد و مراکز دینی و توهین به مقدسات رفت.

 

 

حجت الاسلام رسایی در ادامه تاکید کرد: باید روی حجاب پافشاری کرد زیرا دشمن حجاب را علنی می زند و این دشمنی کاملا محسوس و علنی است. جمهوری اسلامی نمی تواند از حکم واجبی که از ضروریات دین است، دست بردارد چون در این صورت از ماهیت خود تهی می شود؛ جمهوری اسلامی نمی تواند نسبت به بی حجابی بی تفاوت باشد!

 

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی گفت: امام خمینی(ره) حکومت اسلامی را بسیار مهم و شعبه ای از ولایت مطلقه رسول الله (ص) دانسته و معتقد بودند حکومت می تواند برای منافع دین و برای مصلحت بزرگ‌تر (البته به صورت موقت)، برخی از عقود اسلامی را یک طرفه فسخ کند.

 

وی افزود: امروز دشمنان به دنبال این هستند که اگر با یک بی حجاب برخورد شود آن را به هیاهو و خوراک رسانه ای تبدیل کنند، در چنین شرایطی البته به صورت موقت، باید سکوت می شد. البته اگر مطمئن باشیم که امر به معروف ما تاثیری در یک بی حجاب دارد، باید این کار را کرد.‌

 

حجت الاسلام رسایی با بیان اینکه حکومت وظیفه دیگری نیز در رابطه با حجاب دارد، تصریح کرد: باید تشخیص دهد که بی حجابی به دلیل وابستگی به دشمنان است، یا به دلیل غفلت یا لجاجت.

 

 نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در ادامه به اقدام اهالی منطقه ایران در برگزاری اجتماع بزرگ مسجدی ها اشاره و خاطرنشان کرد: در همه محلات کشور باید اهالی مساجد دور هم جمع شوند و در حفظ اصالت دینی محلات تلاش کنند.

 

بنا بر این گزارش، در پایان اجتماع بزرگ اهالی مساجد منطقه ایران، بیانیه مشترک اهالی مساجد در محکومیت اقدامات اغتشاشگران، توسط حجت الاسلام والمسلمین معزی، امام جماعت مسجد حضرت سیدالشهداء(ع) قرائت شد.

 

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

 

«بسم الله الرحمن الرحیم «وَأَن لَوِ استَقاموا عَلَى الطَّريقَةِ لَأَسقَيناهُم ماءً غَدَقًا» و اگر در مسیر خدا استقامت کنید، از آب گوارایی شما را سیراب خواهیم نمود. محله اسلامی ایران، محله ای است دارای تاریخی غنی و مملو از محبت اهل بیت و تعلق به علمای خداترس و در همه مراحل پیروزی انقلاب و تحقق نظام اسلامی هم این محله توفیق خدمات خاطره انگیزی را داشته است. امروز با مدد حضرت دوست، در ایام ولادت بانوی حیا و ولایتمدار، حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها، با همراهی اهالی مهربان محله اسلامی ایران، در جشنی کنار هم اجتماع نموده ایم تا بر این سرمایه های الهی تاکید مجدد کنیم.

محله اسلامی ایران، به زنانی عفیف و مردانی غیور و خانواده هایی اصیل شهرت داشته و این داشته را همه با هم با همدلی و همکاری همه اقشار مؤمن و انقلابی این محله، ائمه جماعات و فعالان فرهنگی مساجد، شاکر خواهیم بود. پس با عنایات ویژه بانوی طهارت و ولایت(س)، در کنار هم عهد می بندیم تا در حفظ حریم عفاف و حجاب و انقلابی و اسلامی ماندن این محله تلاش نموده و اعلام می داریم که مساجد محله اسلامی ایران در تحقق این امر، پرچمدار حرکت در مسیر امام و رهبری و شهدا خواهند بود.

به امید پیروزی نهایی جبهه حق و طلوع خورشید عالم تاب ولایت فرزند فاطمه اطهر حضرت حجت ابن الحسن العسکری اروحنا و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفداه.

مدیریت محله اسلامی ایران و شورای فرهنگی و شبکه جهادی مساجد محله ایران»

پایان پیام/ 397