جشنواره فجر بچه های مسجد به میزبانی کانون ثارالله زنجان برگزار می شود

جشنواره فجر بچه های مسجد به میزبانی کانون ثارالله زنجان برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۴۰۱
حجت الاسلام نصیری از برگزاری جشنواره فجر بچه های مسجد به میزبانی کانون فرهنگی و هنری ثارالله زنجان در چهار رشته رسانه، فرهنگی، قرآنی و ورزشی خبر داد.

حجت الاسلام نصیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان در تشریح جشنواره فجر بچه های مسجد اظهار کرد: این جشنواره به میزبانی کانون فرهنگی و هنری ثارالله مسجد ثارالله زنجان به مناسبت دهه فجر اجرا می شود.

 

امام جماعت مسجد ثارالله زنجان با اشاره به اینکه جشنواره فجر بچه های مسجد در چهار رشته برگزار خواهد شد، گفت: رشته رسانه ای در بخش ساخت فیلم مستند، عکاسی و دوبله، رشته فرهنگی در بخش روزنامه دیواری، رشته قرآنی در بحش های مفاهیم، حفظ، ترتیل و قرائت و رشته ورزشی در بخش های فوتبال، فوتبال دستی، پینگ پونگ و طناب کشی اجرا می شود.

وی با یادآوری اینکه فراخوان این جشنواره منتشر شده و ثبت نام از علاقمندان در مسجد ادامه دارد، گفت: مسابقات قرآنی با عنوان«عطر قرآن در فجر انقلاب» ویژه خواهران و برادران کانونی در رشته های ترتیل، قرائت، حفظ و مفاهیم اجرا می شود.

 

حجت الاسلام نصیری با یادآوری اینکه مسابقات ترتیل روز یکشنبه 2 بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشا در جلسه قرآن هفتگی برگزار خواهد شد، گفت: برای رده سنی ابتدایی شرکت کننده در این رشته سوره نازعات، رده سنی متوسطه اول سوره طلاق و رده سنی متوسطه دوم پنج صفحه اول سوره توبه در نظر گرفته شده است.

 

وی زمان برگزاری رشته قرائت را نیز روز یکشنبه 9 بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشاء اعلام کرد و افزود: شرکت کنندگان مقطع متوسطه اول و دوم می توانند سوره شمس آیات 1 تا 15 و سوره حشر آیات 18 تا 24 را برای شرکت در مسابقه انتخاب کنند.

امام جماعت مسجد ثارالله زنجان تصریح کرد: شته حفظ نیز در روز یکشنبه 16 بهمن ماه بعد از نماز مغرب و عشا در جلسه قرآن هفتگی ویژه رده سنی ابتدایی و حفظ سوره نباء برگزار می شود و  برای رشته مفاهیم نیز حکمت های نهج البلاغه پیش بینی شده است که برای رده سنی متوسطه اول حکمت های شماره 38-126 و 33 و برای رده سنی متوسطه دوم حکمت های شماره 93-289 و 417 در نظر گرفته شده است.

 

حجت الاسلام نصیری در خصوص جزئیات مسابقات ورزشی نیز گفت: رشته فوتبال مخصوص اعضای محله و در دو رده سنی نوجوانان کلاس پنجم تا هفتم و کلاس هشتم تا دهم برگزار می شود.

وی ادامه داد: رشته ورزشی پینگ پنگ در رده سنی نوجوانان و بزرگسالان کلاس هشتم تا دهم و کلاس یازدهم به بالا برگزار می شود همچنین رشته فوتبال دستی در رده سنی نوجوانان و بزرگسالان کلاس چهارم تا هشتم و نهم به بالا برگزار خواهد شد.

 

امام جماعت مسجد ثارالله زنجان به مسابقه فرهنگی جشنواره فجر بچه های مسجد در رشته فرهنگی اشاره کرد و گفت: این بخش در رشته روزنامه دیواری و با موضوعات مروری بر زندگی امام خمینی(ره) و خیانت های شاهان پهلوی در رده ی سنی ۸ تا۱۶سال اجرا می شود.

وی اضافه کرد: علاقمندان برای شرکت در این بخش تا 12 بهمن ماه 1401 فرصت دارند آثار خود را به مسجد تحویل دهند و این آثار همزمان با دهه فجر در مسجدثارالله زنجان به نمایش گذاشته خواهد شد.

 

حجت الاسلام نصیری به مسابقه دوبله در جشنواره فجر بچه های مسجد اشاره کرد و گفت: این بخش در موضوعات دوبله های طنز، دوبله های سیاسی و دوبله ی انیمیشن برگزار می شود و 15 بهمن ماه آخرین مهلت ثبت نام در این بخش است.

امام جماعت مسجد ثارالله زنجان به بخش عکاسی از جلوه های مسجد نیز اشاره کرد و گفت: این بخش در موضوعات نمای زیبایی از مسجد، نماز ونیایش در مسجد و فعالیت های اجتماعی در مسجد برگزار می شود و 15 بهمن ماه آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره است.

 

حجت الاسلام نصیری خاطرنشان کرد: بخش ساخت فیلم مستند نیز در موضوعات خاطرات شهدا «مستند»، دهه‌ی فجر (انقلاب اسلامی) «مستند» و فیلم های مفهومی و داستانی «فیلم۱۰۰ثانیه ای» اجرا می شود.

 

پایان پیام/ 693