آبادی مسجد محله توسط مردم شکل گیرد

آبادی مسجد محله توسط مردم شکل گیرد

تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱
سردار رودکی گفت: مردم محله باید مسجد را آباد کنند و ائمه جماعت باید آموزش ببینند تا بتوانند مردم را برای احیای مساجد جذب کنند چرا که مساجد پایگاه مسائل اعتقادی ما بوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان فارس، سردار محمدنبی رودکی، امروز چهارشنبه (28 دی) در دیدار نماینده ولی فقیه در فارس و امام جمعه شیراز با فعالان و نخبگان امور مساجد فارس که به دعوت ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار شد، گفت: قرارگاه جهادی مسکن برای ایثارگران و رسیدگی به امور مساجد از جمله اموری بوده که انجام شده است.

یادگار دوران دفاع مقدس اضافه کرد: کمیته ارتقا مسجد با رویکرد جذب نوجوانان و جوانان را ایجاد کردیم که در این مدت با 50 فرمانده پایگاه هم جلسه داشتیم.

وی با اشاره به اینکه 52 هزار پایگاه مقاومت در کشور طرح تعالی بسیج وجود دارد، اظهار کرد: بهترین پایگاه برای جذب جوانان و نوجوانان مساجد هستند.

سردار رودکی با اشاره به اجرای طرح مدیریت متمرکز مساجد، افزود: طرح عملیاتی احیای مساجد شکل گرفته و 10 محور در آن دیده شده است که این 10 محور اعم از فعالیت های فرهنگی، امور مشاوره ای در مساجد، ورزشی و فرهنگی، هنری، فعالیت های اردویی و گردشگری، فعالیت های علمی و پژوهشی، امور عقیدتی و هیئت ها، فعالیت های اجتماعی و در نهایت فعالیت های رسانه ای و جهاد تبیین است.

وی با اشاره به اینکه هشت مسجد ارزیابی فرهنگی شدند، افزود: مردم محله باید مسجد را آباد کنند و ائمه جماعت باید آموزش ببینند تا بتوانند مردم را برای احیای مساجد جذب کنند چرا که مساجد پایگاه مسائل اعتقادی ما بوده است.

پایان پیام/ 130