رفع مشکل اشتغال به همت بچه های مسجد النبی(ص) قائم شهر/ از کار اقتصادی تا توجه به دغدغه رهبری در فرزندآوری

رفع مشکل اشتغال به همت بچه های مسجد النبی(ص) قائم شهر/ از کار اقتصادی تا توجه به دغدغه رهبری در فرزندآوری

تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۱
مسئول امور فرهنگی کانون فرهنگی هنری شهیدعلی گراییلی قائم شهر با اشاره به فعالیت های مختلف این کانون در طول سال، گفت: با کار فرهنگی و جهادی این کانون مشکل اشتغال جوانان در روستای خرماکلا با احداث گلخانه های تولید و فروش لیموترش مرتفع شد.

خبرگزاری شبستان- استان مازندران؛ مریم نظری/

کانون های فرهنگی و هنری مساجد با کارکرد مختلف فرهنگی، هنری، اجتماعی و اقتصادی به عنوان نهادی ارزشی و انقلابی سالهاست که با همه توان در راستای نهادینه کردن ارزش ها و رفع مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی در کنار نهادهای مختلف در حال تلاش برای رفع مشکلات و گره گشایی است و هم‌انديشي و بهره‌گيري از ظرفيت‌ کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد تا بخش زیادی کارگشا بوده است.

 

کانون های فرهنگی هنری را همواره کانون هایی برای امور فرهنگی و هنری و دینی در قالب مسجد دیده ایم و تا صحبت از این کانون ها به گوشمان رسید تنها به یاد برگزاری اردوها، کلاش های قرآنی و هنری و فرهنگی افتادیم و کمتر کسی از ما به فکر کار اقتصادی توسط بچه مسجدی هاست.

اعضای کانون شهید گراییلی روستای خرماکلا قائم شهر اما این روزها با مدیریتی توانمند پیشتاز عرصه های اقتصادی هستند و نه تنها الگو و نمونه برای کانون های مساجد استان و کشور بلکه الگویی برای همه کارآفرینان شده اند و در کنار همه برنامه های فرهنگی و هنری به دغدغه رهبری در بخش فرزندآوری و توجه به خانواده و کار اقتصادی پیشتاز هستند؛ در ادامه بخشی از فعالیت‌های جهادی در حوزه فرهنگی و اجتماعی این کانون را میخوانید.

 

مهدی مهرنیا مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری شهید گراییلی قائم شهر با اعلام اینکه فعالیت این کانون و حرکت در مسیر منویات و پیام رهبری است؛ می گوید: توجه به دغدغه های رهبری و عملی کردن آن مهمترین دغدغه مدیریت، دست اندرکاران و اعضا این کانون است و رهبری و پیام رهبری فصل الخطاب ما در همه امور است و در همین راستا برگزاری انواع کلاسهای تربیتی، همایش های زوج های جوان، ارائه برنامه های فرهنگی، تشکیل هیات حضرت علی اکبر(ع) و بهره مندی از حضور و فعالیت دو روحانی جوان با علم و دانش و شناخت جوانان دهه 80 و 90 و برگزاری انواع اردوهای فرهنگی، سیاحتی، علمی و مذهبی و ورزشی با قوت اجرایی می شود.

وی افزود: تلاش داریم تا با همکاری و همراهی همه اعضا کانونی در تراز انقلاب که ارزش ها و اندیشه های جمهوری اسلامی ایران را ترویج کند، گوش به فرمان رهبری بوده و برای جوانان و نوجوانان دارای برنامه باشد؛ داشته باشیم و با استفاده از کار گروهی و دوری از جزیره ای کار کردن برای تعالی و رشد نسل جدید گام برداریم.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری شهید گراییلی قائم شهر یادآور شد: همه دغدغه ما امروز جوانان و نوجوانانی هستند که شاید از برخی از مشکلات رنج می برند اما باید با کار فرهنگی درست و به موقع برای رفع مشکلاتشان وارد صحنه شده و گام برداریم و در این بخش برپایی اردوی جهادی، برپایی موکب، برپایی نمایشگاههای فرهنگی، محافل انس با قرآن، نشست های بصیرتی، ارائه سبدهای کمک معیشتی برای نیازمندان و.. با قوت در دستور کار است.

 

مهرنیا گفت: با توجه به دغدغه رهبری در بخش فرزندآوری و اقتصاد مردم در این بخش کارهای مهم و اثرگذاری انجام شده و تلاش برای برپایی کلاس های و همایش های زوج های جوان، برپایی کلاس های تربیتی و فرهنگی تلاش شد تا در بخش فرهنگی دین خود را به دغدغه رهبری ادا کنیم.

وی با بیان اینکه در بخش اقتصاد مردم هم با تلاش مدیر مسئول کانون  محصولات گلخانه ای لیموترش با آموزش فراوان و تهیه مجوز و ارائه تسهیلات به جایگاه خوب و رو به رشدی رسیده و و با تامین بازار فروش شغلی پردرآمد برای جوانان فراهم شده است؛ خاطر نشان کرد: در کانون شهید گراییلی مسجدالنبی قائمشهر با تلاش ناعلیزاده مسئول این کانون برنامه های آموزشی و ترویجی مختلفی در راستای تولید و پرورش و فروش لیموترش در دستور کار قرار گرفته که با تهیه مجوز، ارائه تسهیلات کم بهره و تامین بازار فروش تلاش شد تا در بخش اقتصاد شکوفایی در این روستا به همت بچه مسجدی ها ایجاد شود.

مسئول فرهنگی کانون فرهنگی هنری شهید گراییلی قائم شهر گفت: با کار فرهنگی و جهادی کانون شهید گراییلی قائمشهر اکنون مشکل اشتغال جوانان در روستای خرماکلا با احداث گلخانه های تولید و فروش لیموترش مرتفع شده و امروز کانون شهید گراییلی پیشتاز در امور اقتصادی است و مورد تایید مسئولان ارشد استانی است و تا رسیدن به نقطه مطلوب و نهایی تلاش خواهیم کرد تا مشکلی در بخش اقتصادی ایجاد نشود.

مهرنیا یادآور شد: نادعلیزاده مدیرمسئول کانون فرهنگی هنری شهید گرائیلی مسجد النبی(ع) قائم شهر که از سال ۹۶ طرح توجیه اقتصادی و بهره‌وری در مترمربع رابا طرح «هر خانه یک گلخانه»را استارت زد و تاکنون 200 واحد گلخانه ای در روستای خرماکلا قائمشهر برای ایجاد اشتغال و رفع دغدغه های این بخش ایجاد شده است و کانون فرهنگی هنری شهید گراییلی خرماکلا قائمشهر نقش مهم و اثرگذاری در این بخش داشته است و در ادامه راه هم همه تلاش ما برای توسعه این مهم و رفع دغدغه های رهبری در بخش های مختلف است.

پایان پیام/ 175