ویزیت رایگان پزشکی در مسجد ابوذر زنجان

ویزیت رایگان پزشکی در مسجد ابوذر زنجان

تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۱
ویزیت رایگان پزشکی با حضور تیم پزشکی در قالب پزشک عمومی، پزشک داخلی، مامایی و مشاوره پزشکی امروز ۲۹ دی ماه از ساعت ۱۴ تا اذان مغرب و عشاء در مسجد ابوذر زنجان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، یکی از کارکردهای مسجد دستگیری از نیازمندان و خدمت رسانی به آحاد مختلف مردم در برهه های حساس است که این کارکرد از زمان شیوع ویروس کرونا در مساجد کشور پررنگ تر شد.

 

علیرغم فروکش کردن بیماری کرونا، دستگیری از نیازمندان و اهداء بسته های معیشتی به نیازمندان در مساجد به قوت خود باقی مانده است که نمونه آن کانون فرهنگی و هنری مسجد ابوذر زنجان است که این کمک ها همچنان در مناسبت های مختلف سال به نیازمندان استمرار دارد.

 

کانون فرهنگی و هنری حضرت زهرا(س) در مسجد ابوذر کوی ثمین زنجان در سال 94 تاسیس شده است و از آن زمان تاکنون اقدامات متعددی در راستای ارائه خدمت به اهالی منطقه انجام داده است.

 

این مسجد از زمان شیوع بیماری کرونا تاکنون کمک های مردمی و خیرین را در قالب بسته های غذایی، معیشتی و تهیه کمک جهیزیه به دست نیازمندان می رساند.

 

کانون فرهنگی و هنری حضرت زهرا(س) در این بازه زمانی با جذب 400 نفر عضو فعال و نیمه فعال به یکی از کانون های مورد توجه جوانان و نوجوانان تبدیل شده است.

 

کمک های مردمی از طریق این مسجد همچنان ادامه دارد و اصحاب مسجد در قالب رزمایش های کمک مومنانه این کمک ها را جذب و در بین نیازمندان واقعی توزیع می کنند.

 

این کانون در محور فعالیت های اجتماعی برنامه هایی اردویی و گردشگری، در محور قرآن و عترت دوره های آموزشی روخوانی، روانخوانی و ابتهال قرآن، در محور هنری دوره های آموزشی سرود، در محور ورزش و سلامت دوره آموزشی فوتسال و در محور آموزش و توانمندسازی دوره های اخلاقی، درسی و تقویتی را به ثبت رسانده است.

 

این مسجد دارای کتابخانه ای با 10 هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف است که با همکاری بچه های مسجد در محل کانون افتتاح شد تا بچه های مسجد بتوانند از کتاب های آن با موضوعات عمومی، آموزشی و اعتقادی است، استفاده کنند.

 

همچنین به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به اهالی این منطقه ویزیت رایگان پزشکی با حضور تیم پزشکی در قالب پزشک عمومی، پزشک داخلی، مامایی و مشاوره پزشکی امروز 29 دی ماه از ساعت 14 تا اذان مغرب و عشاء در مسجد ابوذر زنجان انجام می شود.

پایان پیام/ 693