تمام مساجد خراسان جنوبی از مسیر مصرف گاز خارج شدند

تمام مساجد خراسان جنوبی از مسیر مصرف گاز خارج شدند

تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۴۰۱
مطهری‌مقدم گفت: تمام مساجد استان خراسان جنوبی از مسیر مصرف گاز خارج شده‌اند.

حجت الاسلام امین مطهری‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: با عنایت به مصوبه ستاد بحران استان مبنی برصرفه جویی مصرف گاز به دلیل استمرار برودت توصیه شده است تا سیستم گرمایشی مساجد تا اطلاع ثانویه قطع شود.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه در این خصوص تا 25 دی ماه گاز تعدادی مساجد گاز داشتند، افزود: از دو روز گذشته گاز تمامی مساجد در راستای صرفه جویی قطع شده است.

 

مطهری‌مقدم افزود: پیش از این هم در زمان اوج مصرف نیز، سوخت انرژی در مساجد تنها در زمان اقامه نماز و با حداقل فاصله زمانی مصرف می شد که طبق بررسی های صورت گرفته مساجد در خصوص مصرف گاز رعایت لازم را دارند.

 

وی تصریح کرد: مساجد باید برای تامین گرمایش از سوخت جایگزین استفاده کنند و مساجدی که خودسرانه اقدام به برقراری گاز کرده اند گاز آنها به محض اطلاع پلمپ شده است.

 

مدیر مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی گفت: تصمیمات اتخاذ شده درخصوص قطعی گاز بر اساس اولویت قطع گاز انجام شده تا بخش خانگی دچار مشکل نشوند.

 

مطهری مقدم با بیان اینکه تعداد مساجد حدود دو هزار مسجد است، یادآور شد: در سامانه تعداد یک هزار و 824 مسجد ثبت و جانمایی شده است، که برخی مساجد بین راهی و نظامی محوری نیستند و تنها در 730 مسجد فعال اقامه نماز در دستور کار است.

 

وی در پایان گفت: توصیه می‌شود مومنین ونمازگزاران جهت اقامه نماز با لباس گرم به مسجد مشرف شوند و فریضه نماز جماعت را در کمترین زمان ممکن اقامه کنند.

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 575