جشنواره فیلم موبایلی «لیمو شیرین» در خراسان جنوبی برگزار می شود

جشنواره فیلم موبایلی «لیمو شیرین» در خراسان جنوبی برگزار می شود

تاریخ انتشار : ۲ بهمن ۱۴۰۱
سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره فیلم موبایلی «لیمو شیرین» با موضوع نماز ویژه دانش آ‌موزان در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام علی محقی در گفتگو شبستان از خراسان جنوبی اظهار کرد: جشنواره فیلم موبایلی لیمو شیرین با موضوع نماز به همت ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی، گروه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اداره کل آموزش و پرورش، موسسه فرهنگی و هنری افق هزاره و موسسه فرهنگی قرآن و عترت معراج ویژه دانش آموزان در تمامی مقاطع همراه با جوایز نقدی برگزار می شود.

 

وی افزود: این جشنواره در راستای حمایت مادی و معنوی از تولیدکنندگان آثار هنری- سینمایی که به تعمیق و گسترش اهمیت نماز اول وقت و ابعاد معنوی نماز در زندگی و خانواده، کسب و کار،‌ نماز در شرایط سخت، حضور دانش آموزان با خانواده در مساجد،‌ نماز در مسافرت و تفریحات و طبیعت گردی، اهمیت نماز در مدرسه و حضور در نمازجمعه پرداخته اند، برگزار می شود.

 

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با بیان اینکه آثار این جشنواره با موضوع نماز در دو قالب مستند و داستانی برگزار می‌شود، گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این جشنواره تا 12 بهمن سال جاری است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: شرکت‌کنندگان نباید از تجهیزات حرفه‌ای مانند دوربین‌های تصویربرداری حرفه‌ای استفاده کنند و فیلم ها بایستی با دوربین موبایل و نرم‌افزارهای موبایلی ضبط و تدوین شوند.

 

 

حجت‌الاسلام محقی با اشاره به اینکه مدت زمان فیلم‌ها باید نهایتا یک‌دقیقه با احتساب تیتراژ باشد، گفت: فیلم‌هایی که با مدت زمان بالاتر از یک دقیقه باشد،‌ از رقابت حذف خواهند شد.

 

وی با تاکید بر اینکه فیلم ها باید دارای نام و عنوان بوده و نام کارگردان در انتها یا ابتدا درج شود،‌ ادامه داد: حجم فیلم‌ها جهت ارسال باید زیر ۵۰ مگابایت باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه تولیدات موشن گرافیک، انیمشن و دیگر ژانرهای سینمایی از جشنواره حذف می‌شود، خاطرنشان کرد: پیشنهاد می‌گردد فرمت فیلم‌های ارسالی mpj۴ باشد اما فرمت‌های دیگر مانند نیز avi و mkv نیز پذیرفته می‌شود.

 

سرپرست ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی با اشاره اینکه استفاده از نرم‌افزارهای موبایلی جهت تدوین افکت‌گذاری تیتراژ زدن بالامانع است، گفت: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را از طریق پیام رسان ایتا به شماره تماس 09198127610 ارسال کنند.

 

 

 

 

 

 

 

 


 

پایان پیام/ 70