جمهوری اسلامی مدیریت جامعه زنان را در عرصه بین‌الملل بر عهده گیرد

جمهوری اسلامی مدیریت جامعه زنان را در عرصه بین‌الملل بر عهده گیرد

تاریخ انتشار : ۲ بهمن ۱۴۰۱
آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در جامعه ایران اسلامی همه مولفه‌های رشد زنان موجود است گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند مدیریت جامعه زنان را در عرصه بین‌الملل بر عهده بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز (یکشنبه، ۲ بهمن) در جلسه شورای اداری شهرستان رودسر که با حضور امام جمعه شهرستان رودسر، فرماندار، اعضای شورای تامین و دیگر مسئولان شهرستان برگزار شد ضمن تبریک پیشاپیش حلول ماه رجب اظهار داشت: انقلاب اسلامی در سایه خون شهیدان و مجاهدت امام راحل و روحانیون به دست ما رسید و ما امروز وارث این بعثت بزرگ هستیم.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه انقلاب اسلامی این پدیده الهی با تمام سختی‌ها و شرایط تحریمی و‌ بحرانی تا بدین جا به راه خود ادامه داده است اضافه کرد: به اعتراف نشریات آمریکایی رتبه تولیدات علمی جمهوری اسلامی از رتبه ۷۴ قبل از انقلاب به رتبه ۱۵ جهان ارتقا یافته است و از سوی دیگر دشمنان و قدرت‌های سلطه و دشمنان داخلی تمام امکانات خود را برای شبهه افکنی جمع کرده‌اند که همین امر هم نشان دهنده اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

 

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه در ۲ سال اخیر اجتماعات مردمی، فرانسه را فلج کرده است تصریح کرد: اینکه اخیرا پارلمان اروپا به ویژه ۴۰ تن از عوامل و نمایندگان مجلس فرانسه تصمیم می‌گیرند طرحی را در این شورا ببرند تا سپاه پاسداران را تروریستی معرفی کنند، چند جنبه دارد و در وهله‌ اول در واقع می‌خواهند از خود دفاع کنند زیرا در برابر مطالبات سخت مطالبات مردم خود قرار گرفته و نمی‌دانند با آن چه کنند، بنابراین به چنین حرکات نگون بختانه‌ای دست می‌زنند. 

 

وی فرافکنی جریاناتی که با آن مواجهند را دلیل دوم اقدام اخیر اروپایی‌ها دانست و اضافه کرد: امروز غرب با یدک‌کش هایش یعنی اروپا چیزی برای گفتن در مجامع بین‌المللی ندارد اما جمهوری اسلامی در تمام عرصه‌ها حرف و گوش‌های شنونده و چشم‌های بیننده دارد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان به موضوع حذف جمهوری اسلامی از کمیسیون مقام زن هم اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل این اقدام تنها یک کار کوچک کرد و زنان تاثیرگذار بیش از ۳۰ کشور را دعوت کرد و اثر این کار آنقدر زیاد بود که برخی از سیاست مداران آمریکا به رهبران خود حمله کردند که ای‌کاش آن کار را نمی‌کردند زیرا به اذعان بسیاری، جمهوری اسلامی هم ابزار و هم ملت‌ها را در اختیار داشته و می‌تواند مدیریت جامعه زنان را در عرصه بین‌الملل بر عهده بگیرد.  

 

آیت‌الله فلاحتی بنیان نهادن تمدن عظیم اسلامی را هدف جمهوری اسلامی ایران در جهان خواند و با بیان اینکه جهان استکبار با تمام توان خود در این مسیر اختلال ایجاد می‌کند افزود: در جامعه ایران اسلامی همه شاخصه‌ها و مولفه‌های رشد زنان موجود است و این نشان دهنده قدرت مدیریت نظام اسلامی است.

 

وی مسئولان را اولین گروهی که می‌توانند شاخصه‌ها و زیربنای تمدن نوین اسلامی را فراهم سازند، ذکر کرد و ابراز داشت: منابع انسانی و وجود انسان‌هایی مجاهد و در تراز، اولین مولفه تمدن نوین اسلامی محسوب می‌شود که شهید انصاری تنها استاندار شهید کشورمان نمونه بارز چنین شخصیت‌هایی است.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان ادامه داد: منابع انسانی مورد نیاز برای شکل گیری تمدن نوین اسلامی باید دارای چشم‌ها و دستانی پاک بوده و در کنار فهم و بینش مدیریت اجتماعی و سیاسی، عملکرد جهادی و توجه به خواست و دغدغه مردم باید فضل لازم را برای مدیریت آن منطقه در اختیار داشته باشند.

 

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه نگهداشتن مردم در مسیر دین، خدا و پیغمبر (ص) تمام دغدغه اهل بیت عصمت و طهارت( علیهم السلام) بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) بوده است اذعان کرد: مردمداری کار سختی است و در کنار مولفه‌هایی که برشمردیم زیربنای تمدن اسلامی، مردم هستند و مدیری که دغدغه مردم را نداشته باشد و به وزیر  مجموعه خود توجه نکند فقط آن صندلی و مسئولیت را اشغال کرده است.

 

وی اذعان کرد: همه ما می‌دانیم مشکلات و‌ گرفتاری‌ها زیاد است اما مدیران اگر نمی‌توانند کارگشایی کنند حداقل باید برخورد خوبی با مردم و مراجعه کنندگان داشته باشند زیرا همین رویکرد بخشی از مشکلات جامعه را حل خواهد کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان یادآور شد: در مدتی که دولت سیزدهم روی کار آمده است حدود ۱۱ کار اساسی در کشور انجام شده که در هیچ دولتی انجام نشده بود از طرفی مقام معظم رهبری همواره به مدیران و‌ مسئولین سفارش کرده‌اند که گوش شنوای مردم باشند که امیدواریم مدیران ما به این سفارش توجه کنند.

 

آیت‌الله فلاحتی تصریح کرد: یکی از اهداف ما در سفرهای شهرستانی این است که مشکلات را از نزدیک بشویم و ببینیم، همیشه هم به مسئولان استان گیلان و مدیران شهرستانی توصیه کرده‌ایم که کارها را بر اساس اولویت‌ها به پیش ببرند زیرا با این رویه استان گیلان رشد می‌کند.

 

وی اظهار داشت: در حال حاضر یک سال و چهار ماه از عمر دولت سیزدهم گذشته است  و بهتر است همه مدیران در دوره خدمت خود تلاش کنند تا کارهایشان ماندگار شود.

 

نماینده ولی فقیه در استان گیلان با بیان اینکه شهرستان رودسر خاستگاه شخصیت‌های بسیار برجسته و بزرگی است تصریح کرد: خدمت به این مردم خدمت به عالمان دین است.

 

آیت‌الله فلاحتی ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های امام جمعه و فرماندار شهرستان رودسر و دیگر مدیران و وفاق موجود در این منطقه افزود: همواره به مسئولان و فرمانداران توصیه کرده‌ام که به مناطق و‌ روستاهای دور دست سفر کرده و حتی به صورت ناشناس بازدید کنند و از دغدغه مردم آگاه شوند زیرا این کار اثرات بسیار بزرگی را خواهد داشت. 


 

پایان پیام/ 165