بچه های مسجد جامع زاغمرز از معتکفین نام نویسی می کنند

بچه های مسجد جامع زاغمرز از معتکفین نام نویسی می کنند

تاریخ انتشار : ۳ بهمن ۱۴۰۱
شهبازی از آغاز ثبت نام از برادران و خواهران برای شرکت در ایام عبادی اعتکاف ماه رجب در مسجد جامع زاغمرز بهشهر خبر داد و گفت: نشست های روشنگری و بصیرت افزایی نیز برای معتکفین تدبیر شده است.

علی شهبازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، با گرامیداشت حلول ماه مبارک رجب و ولادت امام محمد باقر (ع) اظهار کرد: ماه رجب آغاز فصل دینی ماست و در ماه رجب، شعبان و رمضان برای یکسال معنوی و دینی آماده می شویم و اعتکاف راهی برای رسیدن به قرب الهی در ماه رجب است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد جامع زاغمرز افزود: در حدیث آمده است وقتی ماه رجب فرا می رسید پیامبر گرامی اسلام مردم را جمع می کرد و سخنرانی می کرد و می فرمودند ماه رجب، سایه برکت خود را بر شما انداخته است و رحمت خدا در این ماه بر سر شما می بارد.

 

وی خاطر نشان کرد: استغفار و دعا کردن در ماه رجب بسیار سفارش شده است و در روایتی داریم که در روز قیامت یک منادی ندا می دهد که رجبیون کجا هستند و لذا باید در ماه رجب از فرصت ها استفاده کنیم که بگویند اینها اهل ماه رجب هستند و از رجبیون در قیامت باشیم.

 

شهبازی با بیان اینکه اعتکاف یکی از اعمال مهم در ماه رجب است، گفت: در طول سال های مختلف حضور تمام سنین و به ویژه جوانان را در این مراسم معنوی داشتیم و استقبال خوبی انجام شده است و امیدواریم امسال هم پربارتر از همیشه در این بخش وارد و با اعتکاف به جنگ  با تهاجم فرهنگی دشمن برویم و بدانیم عاقبت به خیری نسل جوان و نوجوان ما در این مراسم ها و برنامه های ارزشی و دینی است.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری مسجد جامع زاغمرز افزود: با هماهنگی های انجام شده مسجد صاحب الزمان (عج) زاغمرز برای اعتکاف برادران و مسجد جامع زاغمرز برای اعتکاف بانوان در نظر گرفته شده است تا از برکات این ماه و شب و روزهای اعتکاف بهره مند شویم.

 

شهبازی گفت: ثبت نام از برادران و خواهران برای اعتکاف ماه رجب آغاز شده و کانون فرهنگی هنری مسجد جامع زاغمرز از معتکفان میزبانی می کند.

 

وی یادآور شد: در کنار برگزاری مراسم معنوی اعتکاف و ادعیه های وارد شده و نماز ها، تلاش داریم تا در بخش بصیرت افزایی و روشنگری هم کرسی های روشنگری برپا کنیم و از برنامه های مختلف فرهنگی و نشست های مشاوره، احکام و بصیرت افزایی بهره‌مند شویم.

پایان پیام/ 175