رجب مقدمه ای برای خودسازی و ورود به ماه ضیافت الهی است

رجب مقدمه ای برای خودسازی و ورود به ماه ضیافت الهی است

تاریخ انتشار : ۷ بهمن ۱۴۰۱
حجت الاسلام کلات‌پور،گفت: رجب مقدمه‌ای برای خودسازی و ورود به ماه ضیافت الهی است که استغفار، دعا و نیایش مومنان در این ماه به درگاه الهی پذیرفته می‌شود.

حجت الاسلام افشین کلات پور درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه، ضمن تبریک بمناسبت حلول ماه رجب، گفت:یکی از ماه‌های پرفضیلتی که توجه به اعمال آن در روایات بسیار تأکید شده است ماه رجب است که اعمال مستحب فراوانی ازجمله نمازها، دعاها و روزه برای این ماه سفارش شده است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون مساجد استان کرمانشاه،افزود: در حدیث قدسی آمده است: ماه رجب را ریسمانی بین خودم و بندگان مقرر کردم و هرکسی چنگی به آن بزند به وصال من می‌رسد.

 

وی با اشاره به اینکه رجب ماه دعا، استغفار و توبه است،خاطر نشان کرد: زیارت امام حسین(علیه السلام) از اعمال مهم این ماه محسوب می شود،و رجب ماه پیوند بندگان با معبود مهربان و بارش رحمت الهی است.

 

حجت الاسلام کلات پور ، اظهار کرد:ماه رجب ماه پر خیروبرکتی است ماهی است که با انجام چند عمل مجوز ورود به بهشت برای هرکسی صادر می‌شود و درهای رحمت و بخشش الهی به روی هرکسی باز می‌شود هر کسی سه روز از این ماه را روزه بگیرد ثواب بیشتری برایش دارد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون مساجد استان کرمانشاه، با اشاره به ثواب استغفار در ماه رجب ، اظهار کرد: در این ماه بسیار بگوید «اَستَغفِرُ اللّه وَ أَسئَلُهُ التّوبَه» چراکه پیامبر(ص) فرمودند «ماه رجب ماه استغفار امت من است پس در این ماه بسیار طلب آمرزش کنید که خدای متعال آمرزنده و مهربان است» و هر کس در ماه رجب ۱۰۰ مرتبه بگوید «اَستَغفِر اللهَ الذی لا اِلهَ الا هُوَ وَحدَهُ لا شریکَ لَهُ وَ اَتُوبُ الیه» و ختم کند این ذکر را به صدقه، حق تعالی برای او رحمت و مغفرت فراوان منظور می کند.

 

وی در پایان گفت: هر کس در طول این ماه ۱۰۰ مرتبه بگوید «اَستَغفرُ اللّه ذالجلال و الاکرام من جَمیع الذّنوبِ و الاثامِ» خداوند رحمان او را بیامرزد، ۱۰۰۰ مرتبه بگوید «لا اِلهَ اِلّا اللّه» و ۱۰۰ مرتبه قرائت سوره توحید در روز جمعه ماه رجب، آثار اُخری و معنوی فراوانی به دنبال دارد و نوری فرد ذاکر را تا قیامت همراهی می کند.

 

 

 

پایان پیام/ 712